Ülő combfeszítő gép (31 A,B)

SPEEDFIT | 2012.10.30 13:50

Ülő combfeszítő gép leírása

A négyfejű combizom erősítését szolgáló gépnél nagy figyelmet fordítsunk a háttámla és a bokahenger beállításánál. Ebben az esetben a térdet teljesen ki lehet nyújtani, viszont a lendítést feltétlen kerüljük. Így elkerülhető a térdízületi sérülés, sőt a gép rendszeres használatával, esetleg guggolással ötvözve megerősödnek kellően a combizmok, melyek átvehetik a sérült térdtől a terhelést.

Ez a legjobban elkülöníthető mozgás a négyfejű combizom igénybevételére. Fontos a helyes végre hajtás, ne rugdossuk a súlyt, az ilyen mozgástól a térdszalagok könnyen megsérülnek. A térdet teljesen ki lehet nyújtani, viszont a lendítést feltétlen kerüljük.

Kiinduló helyzet:

Ülj be a lábgépbe úgy, hogy térdhajlatod a pad emelőkar felőli oldalának végéhez simuljon. Akasszad be lábfejed a görgőpárna alá, és fogd meg a pad oldalán lévő karokat, egyenes helyzetben tartva felsőtested. A karon lévő gumihenger a lábfej felett legyen, ne a sípcsont közepén.

A mozgás:

A quadricepsz erejét használva, lassan egyenesítsd ki lábad. Tartsd ezt a legjobban összehúzott helyzetet, míg lassan kettőig számolsz, majd ereszkedj vissza a kiinduló pontig.

Tippek: A lábnyújtást gépen egy vagy két lábbal is végezheted. Guggolással ötvözve megerősödnek kellően a combizmok, melyek átvehetik a sérült térdtől a terhelést. A gerincet, és a farizmokat nem terheli.


A comb elülső láncának erősítése a cél. Kiindulóhelyzetnél ülésben elhelyezkedve (megfelelő ülés, tengely és lábszár beállítások mellett), a lábak párhuzamos és hajlított helyzetből indulnak. A gyakorlat során mindkét lábszár közeledik a vízszintes felé (a lábszár és a comb egy egyenest alkot), majd visszatér a kiinduló helyzetbe. A combfeszítő izmok között vannak zsugorodásra és vannak gyengülésre hajlamos izmok, ezért edzésüket körültekintően kell végezni. Amennyiben fájdalom vagy húzódás érzékelhető az izmokban, érdemes konzultálni edzővel a mielőbbi panaszok megszűnése érdekében.

Tipp: Eddz külön jobb és bal lábra is! Ha különbséget érzel a két láb közti izomerőben, akkor a gyengébb láb edzésénél plusz sorozatokat iktass be, hogy egyensúlyba kerüljenek.