Ha fogyókúrázik, ne tegye...

SPEEDFIT | 2019.04.04 23:33

Nagyon sok hölgy folytat reménytelen küzdelmet a túlsúllyal. A fogyás ,mint fogalom ,életük szerves részévé válik. Újabb és újabb fogyókúrás tippekkel próbálkoznak „mindent bele” alapon, vasakarattal. A korai lendület gyorsan elfogy, aztán minden megy tovább a régi módon....
Csodaszerekkel kísérleteznek/ amelyek nem léteznek/,drága táplálékkiegészítőket, zsírégető eszközöket vásárolnak, kevés sikerrel.Az időszakos éhezéseket kiadós lakomákkal, „zugevéssel” kompenzálják,azt a néhány kilót, amelytől megszabadulnak, pár nap-hét  alatt újra felszedik.
 

Miért van mindez?
 

Minden koplalás, „hurrá bele” jellegű diéta és fogyókúra zsákutcába vezet/még ha száz százalékban be is tartjuk/.Az emberi szervezet ugyanis rendkívül gyorsan alkalmazkodik az ételek megvonásához, mégpedig az anyagcsere sebességének csökkentésével.Ez azt(is) jelenti, hogy testünk raktározó üzemmódba kapcsol, minden egyes bevitt kalóriához ragaszkodik, nem használja fel optimálisan a tápanyagokat.A kezdeti súlycsökkenés megáll, a fogyókúrázó elkeseredettségében megállapítja, hogy ő egyszerűen képtelen lefogyni, ezért a szokásos módon enni kezd, ugyanazokat az ételeket fogyasztva, melyektől éppen elhízott…
 
 
Létezik ebből az ördögi körből kiút?
 
Igen. A legfontosabb, hogy el kell felejteni a koplalást, a napi egy-kétszeri étkezést, az eredménytelen fogyókúrákat.Tartós és biztos eredményeket fokozatos életmódváltással, a kalóriabevitel/ leadás megfelelő határok közé szorításával , illetve a rossz táplálkozási szokások kiiktatásával lehet elérni.

Néhány tanács, melyek segítenek a tájékozódásban:

  • Naponta többször/ öt-hatszor/ egyenek kis adagokat! Sokan arra hivatkoznak ,hogy nincs idejük ennyiszer enni. Gondoljanak csak bele: egy jó étvággyal elfogyasztott alma, natúr zsírszegény joghurt vagy kefír már egy étkezésnek számít, s mindez 1-2 percet vesz igénybe!
  • A korábban fogyasztott ,nem feltétlenül egészséges ételeket( édességek, kekszek, zsíros felvágottak stb) fokozatosan iktassák ki étrendjükből! A lényeg, hogy mértékkel ezekből is fogyaszthatnak, de az alapot a  kalóriaszegényebb, fehérjéket, szénhidrátokat és zsírokat megfelelő arányban tartalmazó élelmiszerek jelentsék!
  • Igyanak jelentős mennyiségű tiszta vizet, melynek segítségével kordában tartják étvágyukat, és a szervezetükben felgyülemlett káros salakanyagokat is eltávolítják!
  • Tudatosítsák magukban, hogy az ételek nem az önök ellenségei, hanem testük fenntartói, melyek ezen túlmenően örömet, megnyugvást is biztosítanak!
SPEEDFIT-Fitnesz Mindenkinek!