Edzés utáni táplálkozás

SPEEDFIT | 2018.12.04 7:17

Mit együnk edzés után, hogy az izmokat glikogénnel töltsük fel?
Minden sportoló tudatában van az edzés előtti táplálék fontosságában. Mindenesetre az, hogy mikor és mit eszel az edzés után, legalább ilyen fontosságú. Míg az edzés előtti ételek biztosítják a glikogénraktárak feltöltöttségét, mely az optimális teljesítményhez szükséges, az edzés utáni étkezés kritikus a regenerálódás és a folyamatos edzésképesség érdekében

Edzés utáni étkezés
Fontos, hogy fogyasszunk szénhidrátot gyümölcs vagy dzsúz formájában 15 percen belül az edzés után, hogy a glikogénraktárakat feltöltsük.
A kutatások kimutatták, hogy 100-200 g szénhidrát elfogyasztása két órán belül a hosszú ideig tartó edzés után esszenciális a glikogén raktárak feltöltéséhez a folyamatos edzés során. 2 óránál hosszabb étkezés nélküli periódus 50%-os glikogén raktározási képességet eredményez az izmokban. Ennek az az oka, hogy a szénhidrát fogyasztás stimulálja az inzulin kibocsátást, ami az izom glikogéntermelését eredményezi. Mindenesetre, a szénhidrát hatása a glikogénraktározásra elér egy határt.

Az edzés utáni fehérje szükséglet
A fehérje fogyasztásának más jelentősége is van edzés után. A fehérje azokat a szükséges aminosavakat is biztosítja, amelyek az izomszövet épüléséhez szükségesek, melyek az intenzív, hosszú edzés során sérülnek. A fehérje növeli a víz felszívódását a belekből és növeli az izom hidratációját. A fehérjében található aminosavak stimulálják az immunrendszert, így tesznek ellenállóbbá a megfázás és más betegségek ellen.

Forrás:diéta.hu

SPEEDFIT-Fitnesz Mindenkinek!
 

SPEEDFIT
Fitnesz és Szolárium Stúdió
Sopron – Alphapark
06/99 505-238
 
http://www.speed-fit.hu