Gondolatok az edzés utáni táplálkozásról

SPEEDFIT | 2017.09.08 13:07

 

Korunk testépítő és fitnesz irányzatai eléggé táplálkozásorientáltak. Ez nem csoda, hiszen az edzésmódszerek , elméletek fejlődése korántsem olyan gyors ütemű, mint a táplálkozástudományé, a táplálékkiegészítőké. A garantált eredményekre vágyó sportolóknak mindkét területen otthonosan kell mozogniuk, nem ajánlatos egyiket a másik „rovására”előtérbe helyezni.

Feltehetjük a kérdést: Miért van az, hogy az edzőtermeket látogatók egy része sokkal jobban fejlődik társainál, zsírmentesebb izmokat épít, nagyobb mértékben csökkenti a testzsírszázalékát, kondicionális képességei gyorsabban javulnak? Ha elhagyjuk a genetikai adottságokat,az anabolikus szteroidokat (mint az előzőeket lényegesen befolyásoló körülményeket), azonnal képbe jön az edzés utáni regeneráció.

Ennek egyik legfontosabb tényezője a tréning utáni táplálkozás.Kemény edzésmunka hatására az emberi szervezetben megnyílik az úgynevezett „ anabolikus ablak”.Ez az edzés utáni kb.30-60 perces időszak,amikor is a test készen áll arra, hogy az egyes tápanyagokat sokkal gyorsabban és teljeskörűbben építő, anabolikus folyamatokra használja fel. Kiemelt fontosságú tehát ebben a szakaszban az, hogy gyorsan felszívódó, jó minőségű táplálékot fogyasszunk.  Ezek megválasztása egyéni céljainktól függ ( nem mindegy például, hogy valaki szálkásít vagy éppen izomtömeg növelést végez ).Milyen élelmiszerek jöhetnek szóba?

  1. A táplálékkiegészítőket használóknak könnyebb a helyzetük, hiszen a piacon ma már sok , kifejezetten ilyen jellegű terméket ismerünk. A teljesség igénye nélkül ide tartoznak az aminósavak, kreatinkészítmények, egyszerű szénhidráttartalmú italok vitaminokkal és ásványi anyagokkal stb.Kiemelem: ezek használatát , főleg a pontos adagokat az edzővel beszéljük meg!
  2. A hagyományos ételeket, italokat fogyasztóknak hasznos lehet a gyümölcs (banán, alma, narancs), szőlőcukor, méz némi fehérjeforrással kiegészítve (zsírmentes tej, túró, tojásfehérje).  Ez a felsorolás is csak orientáló jellegű, hiszen a pontos szénhidrát-és fehérjebevitel mértékét a személyi edző egyéni céljainknak megfelelően fogja meghatározni.

Nem kevés időt, pénzt és energiát áldozunk edzéseinkre. Figyeljünk egy kicsit az edzés után elfogyasztott élelmiszereinkre, és minőségibb eredményeket tudhatunk majd magunkénak!  

 

SPEEDFIT- Fitnesz Mindenkinek!

Bővebb infó:

 

Bögi Viktor

 

személyi edző

 

SPEEDFIT
Fitnesz és Szolárium Stúdió
Győr – Dunacenter
06/96 528-448

http://www.speed-fit.hu