Kis súly – magas ismétlésszám = szálkásítás? Nem!

SPEEDFIT | 2018.05.19 17:41

Maximalizált zsírégetés, szép, szálkás izomzat és test. Azonban mi is szükséges ehhez? Ma már mindenki számára alapvető: a fogyáshoz, szálkásításhoz elengedhetetlen a helyes étrend és a jól megválasztott sport. Azonban hogyan is kell sportolunk a cél eléréséhez? A kis súlyokkal végzett edzés közben és után kisebb lesz a zsírégetés, mint egy nagy súlyokkal végzett edzés esetén. A kisebb súlyok alkalmazása miatt az izmok is kisebbek lesznek, hiszen nincs szükség nagy izomzatra, melyet úgysem használunk. Ezen kívül a kisebb izomtömeg az anyagcsere lelassulását is okozza, mivel minél több rajtunk az izom, annál jobban pörög az anyagcserénk. Kis súllyal végzett, magas ismétlésszámú edzéseknél megnő az edzésen belül elvégzett munka mennyisége, ennek köszönhetően nehezebb lesz a regenerálódás az edzések között, melyet nagyban nehezít a diéta is.

Ha a célzott fogyás mellett meg akarjuk tartani izomzatunkat, netán növelni is akarjuk azt, annak legjobb módja a súlyzós edzés és az intervall edzés. Az alacsony intenzitású terhelést hamar megszokja szervezetünk és kevesebb kalóriát éget el, mint szeretnénk. Nem a mennyiséget és a futógépen eltöltött órák számát kell növelni, hanem az intenzitást.

Célozzuk be a 8-12-es ismétlésszámú edzéseket (relatív nagy terheléssel), rövid pihenőkkel párosítva az aerob hatással, mely elősegíti az izmaink növekedését, valamint az edzés utáni folyamatos kalóriaégetést is. Ez azért fontos, mert a szálkásodás nem az edzés ideje alatt történik, a súlyzós edzés szerepe nem abban áll, hogy edzés közben mennyi kalóriát égetünk el, hanem, hogy utána milyen az anyagcserénk sebessége.

Azonban hiába a kardió, a súlyzós edzés, a megfelelő táplálkozást nem válthatja ki egyik sem, tehát fokozottan ügyeljünk a minőségi táplálkozásra.

forras;http://orientalspa.blog.hu/2012/05/07/kis_suly_magas_ismetlesszam_szalkasitas_nem