FUNKCIONÁLIS edzés. Kiknek? Miért? Hogyan?

SPEEDFIT | 2017.12.03 15:00

Egyre népszerűbb és egyre többet lehet hallani a funkcionális edzésekről. De vajon kiknek? Miért és hogyan ajánlott belevágni a funkcionális edzésekbe?

Egyre népszerűbb és egyre többet lehet hallani a funkcionális edzésekről.

Néhány fitness stúdióban már külön helységekben lehet kipróbálni ezt az edzésfajtát.

De vajon kiknek? Miért és hogyan ajánlott belevágni a funkcionális edzésekbe?

Általánosságban elmondható, hogy a funkcionális edzés mindenkinek hasznos lehet, ez a mozgásforma sokoldalúan fejleszt és az eszköztára is nagyon széles. Azon emberek számára, akik hobbi szinten szeretnének sportolni, kiváló lehetőséget nyújthat az általános fittség és kondíció megszerzésére, illetve a stabilizáló és törzsizmok megerősítésére. (prevenció jellegű erősítések, akár a későbbi hát, derék problémák megelőzése céljából.) Sportolók esetében ez az edzésfajta inkább a saját sportág kiegészítéséről és a teljesítménynövelésről szól. Kiválóan alkalmazható rehabilitációban és gyógytornában egyaránt.

Azonban, fontos tudnunk azt hogy a funkcionális edzés mozgásláncokban gondolkozik és nem csak egy adott izmot dolgoztat (izolál). Gyakorlatai a hétköznapi életben megtalálható mozdulatokból származnak, mint például: guggolások, felugrások, emelések, tolások, húzások, cipelések alkotják. Ezek az összetett gyakorlatok minden esetben helyes tartást és stabil kiinduló helyzetet követelnek, hiszen a gyakorlatok szabad vagy saját testsúllyal történnek és a mozgás pályák nem fixek. Kezdetben érdemes edzővel végezni a feladatokat.

Funkcionális edzéssel fejleszthető képességek:

- erő

- állóképesség

- gyorsaság

- hajlékonyság

Egyéb előnyei: Az edzések intenzitásából fakadóan a funkcionális edzés segít a zsírégetésben, az anyagcsere fokozásban, ezáltal a súlycsökkenésben. Segíthet kialakítani illetve megtartani a helyes testtartást és még számos előnyét ismerjük.

Eszközei: Gyakorlatilag a funkcionális edzéshez használt eszköznek csak a fantáziánk és a terem felszereltsége szabhat határt. Legnépszerűbb eszközök: mediciin labda, kettlebell, Trx, G-Flex, stb

Ha felkeltettem érdeklődésedet és úgy gondolod, hogy szívesen kipróbálnád magad a funkcionális edzés világában, keress bátran a SPEEDFIT fitnesz stúdióban.

Gallai Róbert

Személyi edző