A megfelelő mennyiségű vízfogyasztás télen is elengedhetetlen!

SPEEDFIT | 2016.02.05 8:05

Edzés közben is érdemes a vízveszteséget pótolni. Többszöri néhány korty, nem terheli a gyomrot mozgás közben, felfrissülést okoz és többlet energiát ad, ezáltal a sportteljesítményt is javítja.



Nyáron mindannyian odafigyelünk a megfelelő vízfogyasztásra és ebben a témában sok hasznos cikket is olvashatunk, azonban ennek fontosságáról a téli időszakokban sem szabad megfeledkezni.Fontos tudni, hogy mit, mikor és valójában mennyit igyunk - figyelmeztet publikációjában Dr. Reusz György, a Semmelweis Egyetem I. sz. Gyermekgyógyászati Klinika professzora.

Ma Magyarországon minden 10. ember érintett valamely vesebetegségben. A sokáig észrevétlenül lappangó, majd hirtelen jelentkező, alattomos betegség nagy része azonban odafigyeléssel megelőzhető.

Nehéz mindenki számára egyetlen számban megjelölni a szükséges folyadékmennyiséget, ugyanis sok tényező – az éghajlat, külső hőmérséklet, a páratartalom, a fizikai aktivitás mértéke, az elfogyasztott étel só- és víztartalma – befolyásolja azt. Átlagos hőmérsékleti körülmények között az egészséges, átlagos fizikai aktivitású felnőttek számára napi 1,5-2,0 liter folyadékfogyasztás elégséges. Ennél több folyadék lázzal, hányással, hasmenéssel járó betegségek esetén indokolt. Ám a professzor szerint azt is fontos tudni, hogy a túlzott, erőltetett folyadékfogyasztás akár vízmérgezést is okozhat.

A szomjúság oltására legideálisabb a tiszta víz. Nem javasoltak az alacsony gyümölcstartalmú italok, a szintetikus, cukorral készített üdítőitalok, energiaitalok és az alkoholtartalmú italok sem, ezektől csak még szomjasabbak leszünk és felesleges kalóriát is tartalmaznak.

Nagy-Huszár Anikó-Személyi Edző


SPEEDFIT
Fitnesz mindenkinek!