Rope workout – Egyszerű eszköz nagy kihívással mindenkinek!

SPEEDFIT | 2017.05.12 10:04

De mi is ez? Ez egy 10m hosszú 50mm vastag poliészter kötél, aminek rögzítve van a vége.

Mindig azoknak a vendégeknek van a legnehezebb dolga, aki kezdőként próbál ellavírozni a stúdió által nyújtott lehetőségek között! Valamelyik erőfejlesztő gépet válasszam vagy cardió gépet esetleg a funkcionális terembe nézzek be? A legegyszerűbb, ha ilyenkor megkerestek egy edzőt tanácsadási időpontban,de ha ezt a lehetőséget még sem szeretnétek választani, erre az esetre bemutatok egy eszközt, ami segít nektek abban ,hogy elérjétek a kitűzött célotokat!

Kinek ajánlom?

Legyél kezdő vagy haladó, duci vagy sovány, hobby vagy élsportoló, teljesen mindegy mi a célod a mozgással fogyás, erősödés,izmosodás ,bármi, ezzel az eszközzel megtalálod a számításod! A technika gyorsan elsajátítható, kicsi a sérülés kockázata és nagyon változatos gyakorlatokat lehet vele kivitelezni. Mivel viszonylag könnyű magas intenzitással dolgozni vele, javasolnám, hogy szépen fokozatosan kezdjük el a munkát és a terhelés mértékét ésszerűen fokozzuk. Ha túlsúlyos vagy az sem akadály, ha a kardiógépeket nem érzed kihívásnak, remek teljes testet igénybe vevő intervall edzést tudsz vele összerakni, ami a zsírégetés szempontjából a leghasznosabb! Ha már haladóbb szinten vagy, akkor is megtalálod a számításodat. Remek gyakorlatokat lehet kivitelezni egyedül, de csinálhatjátok edzőpartnereddel felváltva, segítve egymásnak az idő mérésében vagy a szabályos kivitelezés tartásában, esetleg csak jó látni a másikat is szenvedni egy kicsit! :D

Mit fejleszthetek a Rope kötél használatával?

A kötél használatával remekül lehet fejleszteni az erő-állóképességet, szív és érrendszert, a törzs izmokat, vállakat, karokat, hát izmait, igazából az egész testünket. A mi fantáziánk határai döntik el milyen edzést rakunk össze.

Köteles variációk:

A mozdulatot többféleképpen variálhatod. Váltott hullám, ellentétes karmozgással végezd a kötél mozgatását vagy párhuzamos hullámok egyszerre mozgatva a karokat. A kéztartással is lehet színesíteni a gyakorlatokat. Felülről ráfogva vagy alulról, úgynevezett kalapácsfogást is tudunk alkalmazni. A mozgás nagyon egyszerű, fogd meg erősen a nem rögzített végét a kötélnek, állj vállszélességnél kicsit szélesebb terpeszbe, törzs egyenes, has feszes (nagyon fontos a derék helyzete miatt) láb a térdeknél enyhén rogyasztva. Kezd el a kötelet mozgatni, szép kis hullámokat generálva. Minél intenzívebben végzed a gyakorlatot, annál több hullám lesz a kötélen.

Ha még jobban szeretnéd színesíteni a Rope kötél gyakorlatait, használd jobban a lábakat. A kötél használata közben alkalmazni tudunk, guggolást, kitörés, ugrálást, instabil eszközöket.

Ezt a remek eszközt megtaláljátok a Speedfit funkcionális termében! Ha kérdésetek van, keressetek meg bátran!

Edzésre fel!

Koczka Szabolcs

06305676041