Ultimate sandbag

SPEEDFIT | 2017.04.28 6:32

A homokzsák (sandbag) , mire is tudjuk használni ezt a különleges eszközt?

A homokzsák(sandbag) a többi tréningeszköztől (pl. súlyzók, kettlebell, medicinlabdák) abban különbözik alapvetően , hogy míg azok nem változtatják alakjukat, töltöttségi állapotukat, jó súlyelosztással rendelkeznek, addig a sandbag ennek pont az ellenkezője: A benne lévő töltőanyagnak köszönhetően középpontja folyamatosan változik, nincs két egyforma ismétlés.

Ennek köszönhetően az izomzatot nagy stressznek teszi ki a legkülönbözőbb szögekből és irányokból, az izomrendszerben lévő kapcsolatokon keresztül villámgyorsan egy időben bekapcsolja az összes nagy izomcsoportot, valamint a kisebb stabilizáló izmokat, a test megtanulja koordinálni és kezelni a funkcionális mozgásmintákat.

Mindez azt jelenti, hogy a sortoló csípőjét, gerincmerevítő izmait,felsőtestét, komplex alsótestét és minden „porcikáját”, ami ezek között helyezkedik el, a homokzsákos tréning komolyan megdolgoztatja. Az edzés ráadásként nem csak az erőnlétet növeli ezeken a területeken, hanem ami sokkal fontosabb, a mozgásnak azokat az alapjait teszi stabilabbá és erősebbé, melyek a legtöbb embernél gyengék.

Gyakorlatok a teljesség igénye nélkül:

-guggolások medveöleléssel

-keresztkitörések hátra Zercher-fogással

-törökfelállások

-kitörések előre törzsrotációval

-guggolásból nyomások

-felhúzások törzsfordítással

-fej fölé szakítások.





Edzéstipp: Kombináld a homokzsákot és a TRX-et egy -egy gyakorlat erejéig! Kiváló párosítás pl. a kötélen végzett bolgár guggolás, miközben a zsákot kezedben tartva(Zercher-fogás) törzsfordításokat végzel. Combfeszítőd, hajlítód,farizmaid, ferde hasizmaid garantáltan új impulzust kapnak!