Fitball

SPEEDFIT | 2016.05.26 9:03

A fitball-t tulajdonságainak köszönhetően nagyon sokrétűen fel lehet használni. Alkalmazhatjuk mobilizációs gyakorlatokhoz, hasizom erősítéshez, nyújtáshoz és még számos gyakorlathoz.

Különböző méretekben érhető el. (65-95 cm átmérő) Testmagasságunk alapján határozhatjuk meg a megfelelőt. Általánosságban elmondható, hogy a testmagasság-100 cm az optimális méret, amennyiben ülésre szeretnénk használni.
Például: edzéseink során nagylabdán ülve végezhetünk súlyzós, szalagos gyakorlatokat.


Gömb formáját kihasználva alkalmazhatjuk mobilizációs gyakorlatok során.
Például: Háton fekszünk a labdán, fejünket leengedjük a talaj felé. Megtartva ezt a helyzetet kellően mobilizálni tudjuk gerincünk háti szakaszát. Oldalt fekvésben is ugyanígy tudjuk alkalmazni.


Súlyának köszönhetően hatékonyan alkalmazható hasizom illetve combizom erősítéshez.
Például: Két boka közé szorítva plafon felől leengedjük a talaj felé.

Tipp: hasizom erősítő gyakorlatainkat hatékonyabbá tehetjük, amennyiben ebből a hátrahajlott helyzetből indítjuk a mozgást, a hasizom előfeszítettségének köszönhetően.


Rugalmasságát kihasználva izometriás (elmozdulás nélküli) gyakorlatokat végezhetünk.
Például: Háton fekve két sarkunkat tegyük a labdára. Leszorítva őket hátsó combizmot és farizmot tudunk aktiválni.


Egyensúly fejlesztő gyakorlataink során kiválóan tudjuk alkalmazni. Akár ülő, akár fekvő helyzetben tesszük ezt. Minél kevesebb testrészünk támaszkodik a talajon, izmainknak annál nagyobb munkát kell végeznie, hogy le ne essünk róla.

Például: háton fekve a labdán, egyik lábunkat emeljük fel és próbáljuk megtalálni az egyensúlyunkat


Balázs-Vermes Katalin

Edző