BOSU Ballance Tréner elemzése

SPEEDFIT | 2017.02.16 13:35

Kedves Olvasók! Ahogy honlapunkon már megszokhattátok ebben a sorozatban bemutatjuk számotokra a SPEEDFIT teremben található edzéseszközöket és a hozzájuk tartozó alapvető módszertant, amit alaposan átolvasva, edzői segítséggel kiválóan alkalmazhattok.

A mai kiválasztottunk a BOSU Ballance Egyensúly tréner. Külön kihangsúlyozva egészségorientált, prevencióban használatos és gerincvédelmi funkcióját.

Első ránézésre, talán olyan, mint egy félbe vágott labda. Szinte gyermekkorunkat idézi. Eszembe jut, amikor az egyensúlyozó fél labdán ugrálva játszottunk.

A mai világban sajnos ezek a játékok már idejüket vesztették, így az egyensúly fejlesztés sokszor nem valósul meg spontán. A mai gyerekek és ezáltal a fiatal felnőttek egyensúlyfejlesztéséről a képességfejlesztés késő szakaszában is gondoskodnunk kell.

Ezt személyi edzéseimen is gyakran tapasztalom.  Az egyensúlyérzék 6 éves korig fejleszthető a legjobban, de nem kell elveszettnek tekintenünk magunkat felnőtt korunkban sem.

A BOSU Ballance Egyensúly Trénert nem csak a prevencióban használjuk. Az ülőmunka okozta deformitások kezelésében is alkalmazzuk. A folyamatos üléstől az ízületek elvesztik a mozgékonyságukat, lassul a vérkeringés és a vérellátottság és az oxigén ellátás a medencei tájékon. A gerincet tartó izmokat nagyon megviseli ez az inaktív életmód, így válik a mai generáció hát fájóssá akár már a 30. életévét betöltve.

Ennek visszafordítására alkalmazható az instabil felületen végzett mozgás, ami bekapcsolja a stabilizátorokat és tónusos tartást követel.

 Az állásban végzett gyakorlatoknál stabilizáljuk a medence tartórendszerét, megtanuljuk a hát és a has tónusos megfeszítését, amelynek elsajátítása segít a helyes testtartás, állás és járás kényelmes megvalósítását. Így válik a helyes tartás kényelmessé és ezáltal mindennapivá is. A hanyag tartás civilizációs betegség, de időben kezelve elkerülhető a végleges deformitás.

Az ülésben, tartásban végzett gyakorlatokkal, izometriásan erősíthetjük a has és hátizmokat.

A féltérdelésben, térdelésben és alkar illetve fekvőtámasz helyzetekben gerinctorna gyakorlatokat is végezhetünk.

 Ezek a gyakorlatok minden korosztály számára alkalmazható. Prevencióban és rehabilitációban épp úgy, mint a mozgáskoordináció fejlesztésben.

Használatához kérjetek edzői segítséget!

Nagy Péter

Személyi edző