Fitnesz 40 év felett

SPEEDFIT | 2019.03.24 21:06

  Biológiai korunk előrehaladtával testösszetételünk, hormonrendszerünk, anyagcserénk működése jelentősen megváltozik. Izomtömegünk mennyisége csökken, zsírpárnáink mérete nő, testi teljesítőképességünk fokozatosan lanyhul. Ezeket a természetes folyamatokat kiválóan kompenzálhatjuk  rendszeres testedzés, tudatos táplálkozás és kellő regenerálódás kombinációjával...

A fitnesz termekbe ma már egyre gyakrabban ellátogatnak a 40 év fölötti korosztály tagjai, akik az aktív sportolást valahol  középiskolás/ egyetemista éveikben hagyták abba. Ezután az élet más területein kellett helyt állniuk( munka, család, gyerekek), a sport és az edzések pedig teljesen háttérbe szorultak…Közülük sokan rájönnek arra, hogy ez az út nem helyes, hajlandóak időt és  energiát  szánni egészségi állapotuk, életminőségük javítására,csak éppen azt nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá.
Első lépésben ajánlatos szakorvos segítségével felmérni általános egészségi állapotukat. Amennyiben „zöld utat kaptak”, el lehet gondolkodni a szóba jöhető testedzési formákról.


A lehetőségek tárháza széles, ugyanakkor biztos, hogy a legjobb eredményeket erősítő gyakorlatok és aerob edzés párosításával érhetik el.  Ne feledkezzenek meg az izomlazító-és nyújtó gyakorlatok végzéséről sem!


A mentális felkészülés sportolás esetében nélkülözhetetlen. Ennek kiemelten fontos része a célok kitűzése, vagyis : „Mit akarok elérni, miért szeretnék edzeni?”
A kérdésre megszületett válaszok birtokában- vagyis ha tényleg tudják, hogy mit akarnak- sokkal kitartóbbak, energikusabbak lesznek az edzésmunkában, még akkor is, amikor igazából nincs kedvük tréningezni.


Tartsák szem előtt a fokozatosságot és végezzenek aktuális kondicionális képességeikhez igazodó testedzést!  Erősítés esetén jó szívvel ajánlom  biomechanikus gépek használatát, amelyek kímélik az ízületeket, inakat, arányos terhelést biztosítanak, kezelésük egyszerű és könnyen elsajátítható. Az aerob gyakorlatokból ( kocogás, evezés, kerékpározás) heti két-három 20-30 perces szakasz teljesítése sokat segít az állóképesség növelésében és a zsírégetés fokozásában.
Eddzenek rendszeresen, legyenek következetesek, kitartóak, és a kívánt eredmények biztosan nem fognak elmaradni!

Ha kíváncsi vagy még több fantasztikus cikkre, látogass el a http://testformazo.com oldalra, ahol még több érdekességet találsz.
 

SPEEDFIT-Fitnesz Mindenkinek!
 

SPEEDFIT
Fitnesz és Szolárium Stúdió
Sopron – Alphapark
06/99 505-238
 
http://www.speed-fit.hu