Egy mozgásminta derekad épségért!

SPEEDFIT | 2017.03.21 12:37

Nap mint nap tapasztalom az edzőterembe járó vendégek körében,hogy ha szeretnének felvenni valamit a talajról azt általában 95%-ban helytelenül teszik rossz mozgásmintával.

Itt nemcsak a súlyzókról van szó, általánosan mindenről, amit le, fel vagy át akarnak tenni egyik helyről a másikra, legyen az törölköző, víz, toll, füzet stb .

Ez sajnos óriási probléma a gerinc alsóháti szakaszának szempontjából. Példának okáért egy történet a sok közül: Többször is előfordult, hogy vendégem edzés előtt bolti bevásárlásait intézte, majd a tréning megkezdése előtt nem sokkal jött egy telefonhívás, hogy sajnos nem tudok ma menni edzeni, mert meghúzódott a derekam. Kérdeztem mi történt? Erre csak annyi válasz érkezett, hogy „igazad volt”!

Mi is történhetett valójában?

Az élelmiszerek csomagtartóba helyezése közben rossz mozdulattal, vagyis előrehajlással emelt meg egy karton ásványvizet majd ezt egy rotáció is kísérte, ami következtében idegi becsípődés keletkezett az alsóháti szakasz lumbális 4-5 csigolya területén, és megtörtént a baj.

Amennyiben az ásványvizet egyenes háttal, alsó végtagjai használatával emelte volna, a sérülés nem következik be.  Az edzőtermi etikett közé erősen illik ez a preventív látásmód. Ez az első szempont, amit megtanítok minden vendégemnek és a rossz beidegződött mozgásmintákat igyekszem általa felülírni.

Az alábbi videón bemutatom a súlyok helyes felvételének és letételének két módját, hogy elkerülhesd a gerincproblémákat,a képek szemléltetik a rossz mozdulatsort:

Tippem a következő: Gyakorold napi 5 percben a videón látható mozgásmintákat, hogy az életed részévé váljon. Ejts le a tolladat vagy füzetedet magad elé, és helyes technikával vedd, fel vagy épp tedd le a talajra. Ne lepődj meg lehetséges, hogy még izomlázad is lesz a combfeszítődben és a farizmodban másnap. 

További preventív tippekért keress bátran a SPEEDFIT Fitnesz Stúdióban.

Nagy Richárd- Személyi edző