Bolgár guggolás, nem csak hölgyeknek!

SPEEDFIT | 2017.04.06 13:43

Mivel vészesen közeledik a nyár, szeretnék egy olyan gyakorlatot ismertetni veletek, amellyel kiválóan edzhetjük a combizmokat és a farizmokat.

A helyes kivitelezés elsajátítása után pedig jöhetnek a mini ruhák és a rövid nadrágok! 

Ez a guggolás igazából egy kitöréshez hasonlít leginkább. Abban különbözik a sima kitöréstől, hogy a hátul lévő lábunkat egy körülbelül térdmagasságú támaszpontra (pad, szék, zsámoly, trx) helyezzük fel. Kiinduló helyzetben csípőszéles terpeszben állunk és az egyik lábunkat hátra tesszük például egy padra. Ügyeljünk arra, hogy a csípőnk előre nézzen, azt a gyakorlat végrehajtása közben se fordítsuk el. Törekedjünk rá, hogy a hátul lévő lábunk combja és lábszára derékszöget zárjon be. Innen indítjuk el a kitörést, vagyis hajlítjuk a térdeinket. Fontos, hogy az elől lévő térd ebben az esetben kissé megelőzheti a bokát, de a lábfejet nem! A térdek hajlításával egyidejűleg történik a belégzés, felálláskor pedig a kilégzés. A bolgár guggolás végrehajtásakor nem csak a csípő és a térdek helyzetére érdemes odafigyelnünk. Guggoláskor feszítsük meg a törzsizmokat, zárjuk a lapockákat és a felsőtestünk maradjon végig egyenes.

Nehezíthetjük a feladatot, ha kézi súlyzót, kettlebellt, girja golyót fogunk a kezeinkben és úgy végezzük el a guggolást.

 

Turiczki Noémi

Személyi edző