Gördülj okosan! Gyakorlat az erős hasizmokért!

SPEEDFIT | 2017.05.22 12:07

Egy számomra kedvelt feladatot szeretnék nektek bemutatni, ami nem más, mint a haskerék eszközzel végezhető kigördülés gyakorlat.

Hasznossága abban rejlik, hogy a gyakorlat szabályos végrehajtása magas szintű testtudatot igényel és épít egyszerre. Kizárólag azoknak ajánlom, akik nem rendelkeznek komoly deréktáji problémákkal, Ők mindenképp kérjenek edzői segítséget a technika elsajátításához.

A tévhitek elkerülése végett tisztázzuk, hogy ez egy CORE, az az törzs izomzatot erősítő gyakorlat elsősorban és nem egy kar, váll, hát gyakorlat. Az imént említett izmok a mozdulat stabilizálásában vesznek „csak” részt. Amennyiben helytelen a végrehajtás, úgy előtérbe kerülnek és átveszik a szerepet a has izomzatáról.

Helytelen végrehajtás esetén

  • A fej leesik (nem marad a törzs vonalában).
  • A felsőtrapéz és lapockaemelő izmok túlműködnek, ezáltal felhúzzuk a vállakat.
  • A törzs stabilitásának hiánya következtében „leesik” a dereka a sportolónak, tehát fokozott lordózis jelenik meg az alsóháti szakaszon.
  • Aszimmetrikus végrehajtás, eltér a mozdulat egyik irányba.

A fitballal végzett videón a gyakorlat regresszióját (könnyítés, visszavezetését) láthatjátok, ami egy technikailag és izomenergetikailag könnyebb kivitelezést jelenthet, segíti felépíteni, megtanítani a törzs izmok feszítését illetve kevésbé sérülés veszélyes. Mindkét videón a helyes végrehajtást láthatjátok.

Próbáljátok ki, ezt a nagyon hatékony gyakorlatot Ti is!

További CORE izomzatot erősítő gyakorlatokért keressetek bizalommal!

 

 

Nagy Richárd- Személyi edző