Banános zabkása

SPEEDFIT | 2017.06.14 10:37

A nap első étkezésénél fontos, hogy töltsön fel energiával, valamint tartalmaznia kell vitaminokat, rostokat és ásványi anyagokat is.

 A zab az egyik legrégebben termesztett gabonaféle, először a görögök készítettek belőle kását. A zab egészséges, mert kevés kalóriát tartalmaz, ugyanakkor rost és fehérjetartalma magas, így tartalmas és tápláló étel.

Jelentős mennyiségben tartalmaz B1-vitamint, de számottevő B2-, B3, B6- és K-vitamin tartalma is. Ásványi anyagok közül kiemelkedő mangán-, magnézium-, réz- és foszfortartalma, de gazdag kalciumban, vasban és cinkben is. Finom és gyorsan elkészíthető. A zabpehely főzhető vízben és tejben is. Minkét módon finom, csak arra kell figyelni hogy elég nagy legyen az edény, mert könnyen kifut.

Hozzávalók: 

  • 1 bögre apró szemű zabpehely
  • 5 dl tej
  • 1 banán
  • 1 kk cukrozatlan kakaópor
  • 1 teáskanál méz

 Elkészítés:

  • A tejet felforraljuk és hozzáadjuk a zabpelyhet, a kakaóport, a karikákra vágott banánt és a mézet.
  • Folyamatos kevergetéssel főzzük kb. 5 percig (addig kell főzni, míg sűrű tejbegríz állaga lesz).
  • Tálkákba töltjük és a gyümölcsökkel díszítve tálaljuk.

Jó étvágyat  

 Kránitz Attila

Személyi edző