Állatutánzó mozgás: Krokodiljárás

SPEEDFIT | 2017.10.15 15:54

A Spartan Fighter edzésemből egy közkedvelt gyakorlatot szeretnék bemutatni nektek, ami nem más, mint a krokodiljárás állatutánzó mozgásmintája.

Ezeknek a mozgásoknak elsősorban a legfontosabb célja a Core/törzs izomzat fejlesztése. A mozgás során rendkívüli igénybevétele van ezeknek az izmoknak. E mellett a kondicionális (erő, gyorsaság, állóképesség) és koordinációs képességek (gyorsasági koordináció, egyensúlyozás, térbeli tájékozódás, mozgásérzékelés, ritmusképesség) is fejlődnek. Tehát ez egy „Jolly Joker” gyakorlat annak, aki szeretné fejleszteni, ezen képességeit.

A gyakorlat haladó szintű, ám lehet könnyítést alkalmazni, azáltal hogy, a könyök ízületet nem hajlítjuk be teljesen a gyakorlat során így a fekvőtámaszban karhajlítás-nyújtás részt ezzel kivesszük.
Fontos meg említeni a gyakorlat során fellépő leggyakoribb hiba lehetőségeit is:
• A fekvőtámasz, mint kiinduló helyzet szabálytalan kivitelezése/felvétele.
• Fej tartása nem megfelelő, leesik vagy nem fordul a gyakorlat közben a hátrébb levő kéz irányába.
• a nyaki gerinc és a trapéz felső részeinek túlfeszítése/vállak felhúzása.
• Csípő leesik illetve túlzottan kirotál oldalirányba.
• A térd túlzott emelése a csípő felé vagy nem megfelelő hajlítása miatt szétesik a mozgás.
• légzés technika elhagyása! Megfelelő légzés, amikor a könyök hajlításakor belégzés majd a könyöknyújtásnál kilégzés történik.
Amennyiben további állatutánzó mozgásokkal szeretnél megismerkedni, illetve a fenti gyakorlatot szeretnéd szabályosan elsajátítani, látogass el hozzám egy Spartan Fighter edzésre ;)


Nagy Richárd- Személyi edző