Csoportban az erő!

SPEEDFIT | 2017.09.02 10:01

A csoportos edzések előnyei

2015 őszén kezdődtek a SPEEDFIT funkcionális termében a csoportos órák, melyek sok régi és új vendég kedvét meghozták a kollektív mozgáshoz. Akkor 2 féle óratípussal kezdtem, amelyek a mai napig ugyanúgy elérhetőek. A csoport összetétele azóta sokszor változott, viszont van egy úgy nevezett „kemény mag”, akik megmaradtak a csoportban. Néhányukat meg is kérdeztem, hogy mit gondolnak erről a mozgástípusról és, hogy miért ilyen kitartóak. A válaszokat összegeztem, mivel 6 főt kérdeztem meg a témával kapcsolatban.

Első kérdésem volt, hogy honnan szereztek információt a SPEEDFIT-en belüli csoportos órákról. A legtöbb válasznál edző (vannak vendégek, akik egyénileg is járnak hozzám) vagy ismerős ajánlotta, illetve a terem hirdetésén keresztül szereztek tudomást, de volt olyan is, aki egy eszköz (TRX) kipróbálása miatt kezdte el látogatni a csoportos órákat.

Második kérdésemnél arra voltam kíváncsi, hogy mi volt a fő szempont, amikor a csoportos edzést választották. Az egyik fő szempont a megfelelő időpont volt. Többen hivatkoztak az edző személyére, illetve volt olyan is, aki megunta edzéstervét és egy kis változatosságra, újdonságra vágyott.

Ezután arra is rákérdeztem, hogy miért járnak olyan kitartóan – és érezhető kedvvel - a csoportos órákra. A válaszok itt egybehangzóan a jó társaság mellett érveltek. Egyesek szerint gyorsabban telik így az idő, valamint hatékonyabb és változatosabb ez az edzésforma.

Következő kérdésemben az edzés hatásairól és az ezen felüli sportolási szokásairól faggattam a megkérdezetteket. Többen írták, hogy kevésbé érzik megterhelőnek például a munkahelyi lépcsőzést, a sétát, a cipekedést. Törzsizomzatuk és a gerinc melletti izomzatuk megerősödött, ebből kifolyólag kevesebbet fáj a hátuk az egész napi „robotolás” után. Nem utolsó sorban az edzéseken tanult gyakorlatokat alkalmazni tudják súlyzós edzéseik és a hétköznapjaik során (pl.: súlyok emelése, cipelése stb.). A legtöbben amúgy sportolnak az csoportos edzéseken kívül is, vagy a teremben vagy a szabadban.

Az utolsó kérdésemben arról érdeklődtem, hogy ajánlanák-e a csoportos órákat. Hála az  égnek, mindenki igennel válszolt (Köszönöm!), mindegyikük ajánlotta, mivel sokszínűek az edzések és a rendszeres hibajavítással a helyes mozgások rögzülnek bennük. Ezen felül több fontos érv is megjelent a válaszok között, mint például, hogy rendszerességre szoktat, vagy, hogy a csoport átsegíthet a holtponton és erőt adhat a folytatáshoz (de olyan is volt, akiből előhozza a versenyszellemet).

Összefoglalva: sikerült egy rendszert létrehozni a vendégek számára. A hétköznapi rohanásból itt sikerül kikapcsolniuk akár csak egy órára is. Ügyelek rá, hogy mindig megmozgassam a teljes testüket, hiszen ők is megmozgatják az összes izmukat minden nap. Sokszor látom, hogy akár 1-2 ember miként húzza fel a csoport többi tagjának motivációját és, hogy milyen gyorsan tudja „megfertőzni” a  többieket is a jókedv, a mozogni akarás. Fontosnak tartom, hogy megtaláljam a közös hangot a vendégeimmel, mivel anélkül sokkal nehezebb lenne motiválni őket. Ezúton is köszönöm a bizalmukat és kitartásukat felém, cserébe ígérem, hogy mindig becsempészek valami újat az edzésekbe.

Köszönöm a válaszokat: Farkasné Homovics Andreának, Fricz Katának, Konczos Annamáriának, Sáfrán Hajnalkának, Forró Zsuzsának, Döbörhegyi-Kiss Melindának.

 

Írta:

Skrihár-Nagy Melinda

személyi edző