Vendégriport Gyöngyivel

SPEEDFIT | 2017.09.05 13:28

Bemutatom nektek kedves vendégemet, Gyöngyit, aki egészségügyi problémák miatt szeretné beépíteni az életébe a rendszeres sportolást!

2017 Májusában keresett fel Gyöngyi a Győri Speedfit Stúdióban, szív-és érrendszeri diszfunkciók miatt, pulzus száma magasabb a kelleténél. Szakorvosok vizsgálták az állapotát, miszerint éjjel alvás közben is magas pulzus szám volt tapasztalható nála. Azt a javaslatot kapta, hogy heti kétszer sportoljon állapotának javítása érdekében. Köztudott, hogy az állóképességi edzések jótékony hatással vannak a szív, és érrendszer kondíciójára.

Edzőjeként, szerettem volna utána járni a dolognak, hogy mi okozhatja valóban a magas szívverést, esetleg a légzésével lehet-e gond?! Ugyanis, ha erőltetett a légzés, mert valamiféle „akadályon” kell átszipkázni a levegőt (pl. szűk orrjárat, orrdugulás, orrsövényferdülés), attól is lehet magas a pulzus.

Hogyan derült ki, hogy valami nincs rendben a keringéseddel, mit tapasztaltál?

Tavasszal megfáztam , magas lázam volt.  Először azt gondoltam, ez okozza a  magas puzusszámot , de amikor már napok óta nem változott a helyzet , orvoshoz fordultam. Végül az alapos kardiológiai kivizsgálás bizonyította, hogy nem időszakos problémáról van szó, hanem folyamatosan 100 fölött ver a szívem, még alvás közben is.

Hátráltatott-e ez az állapot a mindennapi tevékenységeidben?

Érdekes módon , nem. Néha fáradékony voltam, de nem voltak komolyabb jelek.

Mit javasoltak az orvosok?

Mivel "szervi " bajom nincs, a szívem, vérnyomásom rendben van, életmódváltást javasolt dr. Mézes Péter kardiológus. Súlyproblémám nincs, egézségesen, változatosan étkezem, ezen nem kellett változtatnom. A  rendszeres mozgás viszont teljesen hiányzott az életemből, őszintén szólva sosem figyeltem erre oda, nem sportoltam. Az orvos javaslata épp az volt, hogy be kell építeni a mozgást a mindennapjaimba és minimum kétszer hetente alaposan le kell fárasztani magam fizikailag.

Orrtörés, orrsövényferdülésről, pajzsmirigy túlműködésről tudsz-e esetleg a saját állapotodban? Az akadályoztatott légzés is okozhat magasabb pulzusszámot.

Teljes kivizsgáláson estem át, semmi abnormálisat nem találtak, ami ok lehetne.

Mennyire stresszesek a mindennapjaid?

Alapvetően kiegyensúlyozott vagyok, rendben vannak a dolgaim. Persze az évek óta tartó munkahelyi stressz (bár szeretem a munkám, a munkahelyem ) a felszín alatt okozhat ilyen egészségügyi problémákat. 

Mennyire tartod fontosnak a te állapotodban a sportolást? Mennyire tudod kordában tartani ezt az állapotot?

Kezdetben nagyon elfáradtam, kemény volt az első időszak, bármennyire is fokozatos volt a terhelés. Viszont sokkal energikusabb lettem, jobb lett a közérzetem.  Most már teljesen része a mindennapoknak az edzés, a mozgás.

Tapasztaltál az edzések hatására változást, javulást, romlást?

A fizikai erőnlétem egyértelműen jobb, nem fáradok el olyan gyorsan.  8-9 órán keresztül ülök (irodai munka ), gyakran fájt a hátam, vállam. Ez is teljesen elmúlt, hála az ezt erősítő gyakorlatoknak.

Ha három mondatban össze kellene foglalnod a személyi edzéseid, miket írnál róla?

Megtervezett, átgondolt  és változatos az edzésterv minden alkalommal.

Számomra nagyon fontos, hogy tényleg személyre szabottak, mindig figyelve a terhelhetőségemre,egészségi állapotra .

Tetszik a profizmus és a kellemes légkör, ami jellemzi az edzéseket Zolival.

Javasolnád-e a hasonló cipőben járó „sorstársaidnak” a rendszeres testmozgást?

Mindenképpen.  Soha nem gondoltam volna, hogy valaha éppen orvosi utasításra kezdek el edzésre járni.  De sosem késő ... Ráadásul az mozgás agyilag is  teljesen kikapcsol, ellazít. Mindenkinek csak ajánlani tudom.

 

Büszke vagyok Gyöngyire, hogy az állapota ellenére (amely sajnos elég gyakori népbetegség) felkeresett engem, és rám bízta magát, legjobb tudásom szerint haladunk előre a kitűzött célok felé.

 

Írta: Póczi Zoltán