Concept2 evezős Ergométer

SPEEDFIT | 2017.10.16 15:21

A Concept2 evezős ergométer a leghatékonyabb eszköz, mely a test valamennyi izmát képes egyidejűleg megmozgatni.

A guruló ülésnek köszönhetően minden egyes húzásnál behajlik és kinyúlik a láb, ezen kívül még az izommunkába bekapcsolódik a hát, has és a kar is. Nem kell saját testtömeget cipelni, folyamatos ütközésmentes mozgást végezve tökéletes rehabilitációra, prevencióra is minden korosztálynak.

Az evezőgép képezheti a bemelegítés részét vagy az edzés fő mozgatórugója is lehet. Tökéletes edzésforma az állóképesség fejlesztésre, zsírégetésre, alakformálásra, sérülés vagy műtét utáni rehabilitációra, mivel javítja az ízületek mozgékonyságát. Ezen kívül stresszoldó hatása is kiváló.

A Concept2 evezős ergométer hasonlít legjobban a vízi evezéshez, mind mozgásában, mind ellenállásában.

 Ergométer beállítása

-          Lábtartó optimális beállítása, ha a pánt a lábujjak mögött, a lábháton szorítja le lábfejünket.

-          Az ellenállási szint beállítása 1-10-ig lehetséges, 1 a leggyengébb 10 a legerősebb.

-          Evezés előtt helyezzük a kart, nyelet a nyéltartóba, hogy amikor ráülünk a kocsira, akkor is el tudjuk érni. A lánc élettartamát növeljük meg azzal, mikor már nincs használatban engedjük vissza teljesen a láncvezetőig

-          Kijelzőkar állítása: úgy állítjuk be, hogy a teljes mozgástartományban jól látható legyen. A kijelzőn nyomon követhetjük a teljesítményünket kalóriában, wattban, 500 méteres részidőben.

 

Helyes evezős technika

    
 - kar nyújtott, csukló egyenes felsőtest enyhén előre dől, hát egyenes sípcsont függőleges helyzetéig kell előre csúsznunk  

 - nyújtjuk a lábunkat, ezzel egy időben elindítjuk a vállunkat is hátrafelé, közben a kar nyújtva marad, folyamatosan gyorsítjuk a kart


   
 - kezdjük behajlítani a karunkat, nyújtjuk lábunkat
 

 - amíg el nem éri a nyél testünket (köldök-mellkas vonala közötti szakasz) addig húzzuk, enyhén hátradőlve

 

 

Nézzük meg, hogy néz ki testrészekre lebontva!

Lábak munkája: a mozgás megkezdésekor a lábak térdben hajlítva vannak, a sípcsont függőleges. Az evezés a lábizmok erőteljes használatával, alkalmazásával kezdődik és kinyúlásával végződik. A mozgás végrehajtásához egyaránt szükség van erőre és ízületi mozgékonyságra.

Karok munkája: a mozgás megkezdésekor a karok teljesen nyújtva vannak és a véghelyzetben a kart, nyelet a testhez húzzuk (köldök-mellkas vonala).

Felsőtest (mell-, has-, hátizmok) munkája: az evezés megkezdésekor a lábizmok erejét a kar izmain keresztül a felsőtest izmai vezetik tovább. Hátrahúzásnál megfeszülnek a hát izmai, intenzív lapockazárás. A mozgás befejezésénél, pedig a hasizmok stabilizálják a felsőtest helyzetét.

 

Hogyan használjuk hatékonyan?

A helyes technika elsajátítása után, az edzés megkezdése előtt mindig melegítsünk be, mobilizáljuk! Használhatjuk bemelegítés céljára is az evezőgépet, a lényeg, hogy alacsony intenzitással kezdjük, hogy izmaink alaposan bemelegedjenek. Viszont, ha az edzés fő részét képezi, akkor tartsuk be a fokozatosság elvét, engedjük hozzászokni testünket az új mozgásformához!

Használata során, ha kimarad pár alkalom, akkor sohase kezdjük onnan, ahol abbahagytuk! Tartsuk be a fokozatosság elvét! Könnyebb ellenállástól a nehezebbig haladva és pár alkalom után már onnan folytathatjuk, ahol félbe hagytuk!

Kezdő kardioedzéshez javasolt ellenállási szint: 3 és 5 közötti (1-10), mivel alacsonyabb beállítást használunk, így gyorsabban kell erőt kifejteni, ami növeli az edzés értékét. Ajánlott csapásszám 25-30 s/m között.

Amikor elkezdjük az edzést, soha ne feledkezzük meg alapos bemelegítésről, mobilizálásról! Főleg a reggeli órákban, mert a testünk még nem ébredt fel, így nagyon fontos a sérülések elkerülése végett!

A Concept2 evezős ergométer segítségével változatossá tudjuk tenni edzésmunkánkat, úgy, hogy aktívan megmozgatjuk valamennyi izmainkat.

A pihenésről se feledkezzünk meg! Egy héten minimum 1 pihenő napot tartsunk!