Miért fontos gyakorlat közben a vállak hátra és lehúzása?

SPEEDFIT | 2017.10.24 7:12

Napjainkban az egyik leggyakoribb tartási rendellenesség a szinte állandó ülő életmód miatt kialakuló fokozott háti görbület.

A felsőtest rossz tartásának oka a vállöv körüli izmok és a kart kifelé forgató izmok gyengesége, vagy férfiaknál gyakran a mellkasi izmok túlfejlesztése. Ha az emelőedzésekkel vagy fekve nyomással túlzottan csak a nagy mellizom fejlesztésére koncentrálunk, akkor ezzel magunk is hozzájárulhatunk a tartási rendellenesség kialakulásához. Az előre görbülő hát csökkenti az emelés erejét. A hát előre görbülésének megakadályozására végezzünk olyan gyakorlatokat, amelyek célzottan a vállak mozgatását végző izmokat erősítik. Nagyon fontos tehát a tartásbeli egyensúly megőrzése a váll körüli izmok célzott fejlesztésével.

Ezt segítő gyakorlatok közül vizsgáljuk meg az oldalra húzás mell-hát gépen:

Üljön arccal a gép felé. Mellkasát támassza a támlához és maga elé nyújtott karral fogja meg a fogantyúkat. Belégzés után nyissa szét a karjait, a mozdulat végén lapockáit erősen húzza össze majd lassan kontroláltan lélegezzen ki és engedje vissza a karjait a kiinduló helyzetbe.

Ez a gyakorlat erősíti a deltaizom hátsó részét, a tövis alatti izmot és a kis görgeteg izmot. A lapockák egymás felé húzásával a csuklyás izom és a rombuszizmok is erősödnek.

 

Forrás: Frédéric Delavier Sportanatómia könyvéből