Core-stabilizációs gyakorlat

SPEEDFIT | 2018.07.03 9:16

Egy stabil core izomzat elengedhetetlen a sérülések megelőzéséhez, valamint elengedhetetlen a teljesítményfokozáshoz.

A „core” egy angol kifejezés, szó szerint magot jelent. Az emberi test esetében az ágyéki gerinc körül és a medence közvetlen közelében lévő izmokat és kötőszövetet értjük alatta. Egy helyes technikához a legtöbb sportmozgás esetében, valamint a mindennapi életben végzett tevékenységekhez (például: egy nehéz szatyor cipelése bevásárlásból, magas polcra való fel- és lepakolás takarításkor) az kell, hogy az erő a csípőből generálódjon és a feszes törzsön keresztül továbbítódjon. Egy stabil core izomzat elengedhetetlen a sérülések megelőzéséhez, valamint elengedhetetlen a teljesítményfokozáshoz, melyet testépítő gyakorlatokkal nem érhetünk el. Ezen terület fejlesztésére alkalmas a következő gyakorlat, melyben az egyensúly főbb szerepet kap az instabil eszköz használatával.

Kiinduló helyzet:

Hanyattfekvés, lábszár nagyméretű labdán, medence megemelve, karok mélytartásban vagy oldalsó középtartásban magunk mellett.

Végrehajtás:

Váltott térdhúzás mellkas irányába, folyamatos stabil csípőtartás mellett. Tempó lassú, mindvégig kontrollált mozgással.

A feladat elvégzéséhez elengedhetetlen a farizom és a hasizom megfeszítése, hogy az egyensúlyunkat meg tudjuk tartani.

Légzés:

Térdbehúzáskor kilégzés, térdnyújtáskor belégzés.

Végezd a gyakorlatot váltott lábbal 12x 3-4 körben ismételve.

 

Írta:

Szabó Judit

személyi edző