Az egyik leghatékonyabb zsírégető gyakorlat, amit muszáj kipróbálnod!

SPEEDFIT | 2019.04.22 6:59

A medicinlabda sokak számára az iskolai testnevelést eleveníti fel. Ez az eszköz nem csak a tornatermekben állja meg a helyét, hanem a fitnesztermekben is. Remek eszköz az állóképesség, erő vagy akár a stabilitás fejlesztésére.

Különféle típusú labdák alkalmazásával, más-más gyakorlatok végezhetőek:

  • a puha medicinlabda olyan dobásokhoz kiváló, amelyeknél nem szeretnénk, hogy visszapattanjon a labda a földről.
  •  a pattogó medicinlabda ezzel szemben éppen célbadobáshoz vagy pattintáshoz a legjobb.

A következő 2 gyakorlattal remélem meghozom az edzeni vágyók kedvét a gyakorlatok kipróbálához.

 

Ball Slams (jelentése: fej fölött tartott labda lecsapása magunk elé)

A technika elsajátításához érdemes kezdésként egy könnyebb medicinlabdát választani. Mielőtt nekikezdenél a gyakorlatnak mindenképp győződj meg róla, hogy nem pattan fel a labda , mert ha igen, balesetveszélyes lehet. Melegíts be tetőtől talpig!

  • Állj vállszéles terpeszben, karok magastartásban medicinladával a kézben.
  • Csapd le a labdát magad elé a földre olyan gyorsan és erőteljesen, amennyire csak tudod.
  • Figyelj rá, hogy az ujjak lefelé mutassanak a lábujjak felé, mert csak így tudod magad elé dobni.
  • A labdát a földről guggolásból, minél egyenesebb háttal vedd fel (teli talpról, előregönyedés nélkül)
  • Ismételd meg a gyakorlatot 10x 5 sorozatban

 

Burpee Ball Slams (labdával végzett négyütemű fekvőtámasz után, lecsapás a labdával)

  • A kiindulóhelyzet azonos az előző feladattal.
  • Csapd le a labdát a földre, majd tedd mindkét kezedet a labdára és ugorj hátra fekvőtámaszba.
  • Ugorj vissza, vedd fel a labdát és állj fel kiindulóhelyzetbe.
  • A kezdők az ugrásokat kiválthatják lépésre, valamint a haladók pedig fekvőtámasz helyzetben hozzákapcsolhatnak egy karhajlítás-nyújtást.
  • Ismételd meg a gyakorlatot 10x 5 sorozatban

 

A medicinlabdás edzés létjogosultságát igazolja az a tény, hogy napjainkig virágzik a sportpiacon és az élsportolótól az amatőr sportolókig minden edzéstervben egyaránt megtalálható. Az egészségmegőrzés, erő- és állóképesség-fejlesztés ősi eszköze, a medicinlabda több ezer év próbája után is hatékonyan szolgálja a fogyni, izmosodni vágyókat.

Amennyiben kérdésed merült fel az eszköz vagy a gyakorlatokkal kapcsolatban, keress fel a teremben edzői tanácsadási időpontokban (szerda 10-11 óráig, illetve délután 16-17 óráig).

 

Írta:

Skrihár-Nagy Melinda

személyi edző