Tárogatás egyenes padon kézisúlyzóval

SPEEDFIT | 2019.06.10 7:36

Nagyon jó mellizom fejlesztő gyakorlat, amihez nem szükséges nagy súlyt használni. Nem kell más hozzá csak egy vízszintes padra és egypár nem túl nehéz kézisúlyzó.

Kiinduló helyzet az úgy nézzen ki, hogy egy vízszintes padon feküdj hátra, kezedben a kézisúlyzóval. A súlyzókat nyomd ki mellkas fölé, derekadat szorítsd le a padra.

Ha ez megvan akkor a súlyzókat lassan engedd le oldalra enyhén behajlított könyékkel. Arra figyelj, hogy a súlyzók végig egy vonalban maradjanak a melleddel.

Addig engedd le, amíg jó feszülést nem érzel a mellkasi területen. Ha ez megvan akkor lassan emeld vissza a kiinduló helyzetbe a súlyzókat.Ez volt egy ismétlés.

Gyakori hiba, hogy jóval nagyobb súlyt használunk a gyakorlathoz, mint amire szükségünk lenne valójában és emiatt nem tudjuk szabályosan végrehajtani.

Edzéstipp: 
Túl mélyre ne engedd le a súlyt, mert megsérülhet a vállad. Karjaid legyenek enyhén behajlítva, mert így csökkented a könyékízületi terhelést. Derekad a mozdulat során végig legyen leszorítva a padra, mert hosszú távon derékfájást okozhat.

Ha elakadtál és kérdésed merülne fel a gyakorlattal kapcsolatban, kollégáim és én is szívesen állunk rendelkezésedre.

Kránitz Attila
SPEEDFIT