A legjobb és a legrosszabb ételek, melyeket reggelire fogyaszthatsz

SPEEDFIT | 2019.07.07 20:30

Néhány étellel kifejezetten jót tehetsz magadnak, néhány a ritkán belefér kategóriába sorolható, néhány egyenesen rossz és van amit kerülnöd kellene.

Úgy gondoltuk segítségetekre sietünk és osztályozunk néhány gyakori reggelit az ajánlott fogyasztási gyakoriságuk alapján.

Magyarázat az osztályzatokhoz:
A = akár minden reggel
B = rendszeresen de módjával
C = maximum hetente egyszer
D = csak ritkán

Gyümölcslevek:
Ha nagy mennyiségben fogyasztod a benne található és a pluszban hozzáadott cukor ahelyett hogy energiává alakulna, a zsírraktáraidban fog landolni. Osztályzat: D

Teljeskiörlésű kenyerek, zsemlék, kiflik stb.
A közös tulajdonságuk, hogy általában könnyen megfelezheted őket. Tekints egy egészet két adagnak és edd meg csak a felét. Ha esetleg reggel szoktál edzeni elfogyaszthatod mindkettőt, hogy feltöltsd energiaraktáraidat. Osztályzat: B

Margarin
Tele van transz-zsírsavakkal, amelyek megnövelhetik a koleszterinszinted. Válaszd a vajat vagy egy zsírmentes alternatíváját. Osztályzat: D

Banán
Tipikus reggeli gyümölcs. Segít helyreállítani a kálium szinted. Osztályzat: A

Citrusfélék
Egyél narancsot, grapefruitot, egy napon a könyök- és térdizületeid köszöntet fognak mondani. A C-vitaminban gazdag táplálkozás egyébként is megvédi az ízületeidet. Osztályzat: A

Tojás
A kutatások azt mutatják, hogy az edzés előtt vagy után körülbelül 6 gramm esszenciális aminosavra van szükség az izomnövekedés maximalizálása érdekében. Tökéletes, hiszen két tojásban pontosan ennyi található. Osztályzat: B

Búzacsíra 
Dobj egy kanállal a reggeli joghurtodba, gyümölcsturmixodba vagy a műzlidbe. A búzacsíra tele van E vitaminnal, segít helyreállítani az intenzív edzés okozta izomsérüléseket. Osztályzat: B

Bacon
Azt javasoljuk, hagyd meg ebédre. Osztályzat: C

Kávé
A legfrissebb kutatási adatok azt mutatják, hogy a valódi kávé csökkentheti a cukorbetegség kockázatát és fokozhatja egy sportoló teljesítményét és kitartását. Osztályzat: B

Magas rosttartalmú müzlik
Ha korpa tartalmú müzlit fogyasztasz reggelire, garantáljuk hogy sokkal energikusabb leszel. A zabpehely szintén nagyon hasznos reggeli, drasztikusan növeli a folyamatosan edzett izmok energiaellátását. Osztályzat: A

Gyerek müzlik
Egyes típusú müzlik, melyeket most csak gyerek müzliknek hívunk akár 45% cukrot is tartalmazhatnak. Nézz a színes ábrák mögé, és keresd a tápanyagtáblázatot. Ha 8g vagy annál kevesebb cukrot tartalmaz egy adag akkor rendben van, egyébként meg hagyd ott a polcon vigyorgó nyuszit, a kis majmot és a tigrist is. Osztályzat: C