Nyak- és trapézizom felső részének lazítása

SPEEDFIT | 2019.08.07 5:22

Egy olyan gyakorlatot szeretnék bemutatni nektek, melyet otthon és a teremben is tudtok alkalmazni. Rengetegen végeztek ülőmunkát, sok stressznek vagytok kitéve, nem megfelelő a tartásotok vagy nem helyesen csináljátok a gyakorlatokat, így előfordul a nyak- és trapézizomban a feszülés. Íme, egy szuper módszer, mellyel segíthetsz befeszült izmaidon.

Hogyan tudod lazítani ezeket a területeket, ha nem tudsz rögtön elmenni masszőrhöz?

Célzott izmok: a nyak- és a trapézizom felső része

Ezzel a gyakorlattal a koponya tövénél és a nyak körül lévő izmokat lazíthatod fel. Ezek az izmok nagyon könnyen bemerevedhetnek, különösen, ha hajlamosak vagyunk a hanyagtartásra. Ezen felül, a nyakizmok feszülése fejfájást okozhat.



Feküdj hanyatt, a talp legyen talptámaszban a talajon csípőszéles terpeszben. Hajlítsd be a térdízületet 45 fokos szögbe! A hengert tedd a nyakad alá, közvetlenül a tarkóhoz, majd lassan forgasd a fejed jobbra és balra a hengeren, legalább fél percig! Fordítsd egyenesbe a fejed és hajtsd enyhén előre és hátra a fejed, ugyan annyi ideig, mint az előbb! S végül, lassú fektetett nyolcasokat írj le legalább 30 másodpercig! Egyenletes ritmusban lélegezz!



Told a hengert lejjebb a nyakad alá, és így is forgasd rajta a fejed újabb fél percen át, hogy a nyak alsó részén is átmasszírozza! Ebben a pozícióban is ajánlott a másik két gyakorlatot megcsinálni a hatékonyság érdekében! Ha erősebb nyomást szeretnél, emeld fel kissé a csípődet!

A masszázshenger ideális hossza kb. 45 cm, ugyanis ezt a méretet könnyű tárolni, de természetesen, ha háti szakaszon gyakran használod célszerű hosszabbat választani. Az egyenetlen felszínű hengerekkel nagyobb nyomást lehet gyakorolni az izmokra. és fokozni a gyakorlatok hatékonyságát.

A masszázshenger alternatívájaként használd a double SMR ballt!

A hengerrel végzett masszázs különösen hatékony az átmozgatást igénylő izmok „csomóinak” feloldására. Használhatod egyes izmok lazítására, átmozgatására.

Készítette:
Süle Szilvia
Személyi edző és rehabilitációs trainer