Szuperfalatok

SPEEDFIT | 2019.11.04 11:19

Milyen az ideális élelmiszer? Nem csak finom, de alig hizlal, ugyanakkor rendkívül egészséges, sőt még az izomépítésben és a sportteljesítményünk növelésében is a segítségünkre van. Váljon étrendünk alapjává ezeknek az élelmiszereknek a fogyasztása!

Cékla

Akár savanyúságként esszük, akár facsart levét isszuk, a cékla szerepeljen minél gyakrabban az étrendünkben. Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag zöldség, amely ráadásul a sportteljesítményünket is növeli annak köszönhetően, hogy remek természetes nitrátforrás. A nitrátok a szervezetben nitrogénoxiddá alakul és tágítják az ereket, csökkentik a vérnyomást, mindeközben javítják az izmok vér- és oxigénellátását. Vagyis, hosszabban és keményebben dolgozhatunk a cékla hatására anélkül, hogy kifáradnánk. Edzés előtt tehát igyunk egy pohár céklalevet vagy együnk az ebédhez ebből a télen- nyáron elérhető, finom zöldségből. De az sem baj, ha sportolás után fogyasztjuk, hiszen a benne található antioxidánsok serkentik a regenerációt, csillapítják az izomlázat.

Avokádó

Nem csak finom, de a benne található sok egészséges zsírnak köszönhetően a fogyást is segíti. Ha reggelire avokádót eszünk, kisebb eséllyel tör ránk a farkaséhség ebéd előtt, kevésbé kívánunk majd egészségtelen snackeket. Együk tojással vagy teljes kiőrlésű pirítóssal, így már kora reggel sokat tehetünk az egészségünkért, hiszen vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdag.

Alga

Nem mondhatnánk, hogy a klasszikus magyar konyha alapja, mégis lényeges, hogy időnként a tányérunkra kerüljön valamilyen formában, például szusival. Magnéziumban, káliumban, jódban, A és C vitaminban gazdag, csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát, segít legyőzni a gyulladásos folyamatokat, rendszeres fogyasztásával kisebb az elhízás esélye. De azért ne csak szusival együk, készíthetünk belőle algacsipszet is vagy ízesíthetjül vele a salátánkat.

Barna rizs

Rostokban gazdag, egészséges köret. A fehér változattal ellentétben hosszan tartó teltségérzetet biztosít, ráadásul a rostoknak köszönhetően segíti az emésztésünket is. Minél több, a barna rizshez hasonló teljes kiőrlésű terméket fogyasztunk, annál többet tettünk azért, hogy az anyagcserénk ne lassuljon le, így pedig a fogyásunkat is felpörgethetjük.

Steak

Bár nem javasoljuk, hogy folyamatosan vörös húst egyen, de időnként igen is fontos, hogy fogyasszon steaket, hiszen remek fehérje, cink, és vasforrás, amely tápanyagok elengedhetetlenek a szervezet egészséges működéséhez. Fontos azonban az is, hogy megfelelő helyről, ökogazdaságból szerezzük be a húst.

Aszalt szilva

Az egyik legjobb snack két fő étkezés között. Kutatások bizonyítják, hogy azok a fogyókúrázók eredményesebbek, akik több gyümölcsöt fogyasztanak persze csak akkor, ha módjával teszik. A többi aszalványhoz hasonlóan ugyan is az aszalt szilva is sok cukrot tartalmaz, de emellett rostokat, fontos tápanyagokat is.

Grépfrút

Elég egy nagy pohár grépfrútlé minden étkezés előtt, és máris tettünk valamit a fogyásunkért. A gyümölcs leve ugyanis eltelít, vagyis kevesebbet eszünk általa, ugyanakkor gondoskodunk a C-vitamin bevitelről is.

Pisztácia

A többi csonthéjasnál is kedveltebb, hiszen kevesebb kalóriát tartalmaz, mint például a makadámdió vagy a pekándió, ízre viszont ugyan olyan finom. Válasszunk nyers, sózatlan pisztáciát, így minden jótékony egészségügyi hatását kihasználhatjuk. Pörgeti az anyagcserét, ráadásul egészséges, vagyis egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag, remek antioxidáns forrás.

SPEEDFIT

forrás: www.dietaesfitnesz.hu