Edzőtermi szabályok és higiénia

SPEEDFIT | 2020.03.02 14:13

Néhány edzőtermi szabály, mellyel jó, ha tisztában vagy. Ha most tervezed, hogy elkezded az edzéseket, akkor jó, ha egy-két dologgal tisztában vagy. Viszont, ha már rég óta jársz edzeni, akkor nem árt egy kis ismétlés!

Alapvető szabályok:

Köszönj, ha belépsz az edzőterembe!

Biztosan te is örülnél, ha recepciósként dolgoznál, hogy köszönjenek neked az ajtón belépő vendégek. Mindig abba gondolj bele, hogy mi esne jól neked is!

Használj váltó cipőt!

Akkor is, ha az autód és az edzőterem közti távolságot teszed meg. Nem tudhatod milyen szennyeződéseket, bacikat hozhatsz be a terembe. Vigyázz a tisztaságra!

Tiszteld a súlyokat!

Minden súly egy idő után elhasználódik, sőt még a nagy fém súlyzók is. Biztosan más is szeretné jó állapotban használni, így vigyázz rájuk, mintha a sajátod lenne! Ne dobáld! Kivéve a súlyemelésnél, ahol gumi ütéscsillapító burkolat van, illetve, ha a testi épséged veszélyezteti, úgy, hogy másban nem teszel kárt.

Tedd vissza a súlyokat, eszközöket a helyére!

Ha elég erős vagy ahhoz, hogy felemelj egy súlyt, akkor, ahhoz is legyen erőd, hogy visszahelyezd a helyére. Hogy más is megtalálja őket.

A tornaszőnyeget rendeltetésszerűen használd!

Vigyázz más tulajdonára, úgy, hogy nem húzod a talajon, mert a szőnyeg élettartama megrövidül! Illetve, ha hangosan teszed le a földre, akkor más edzésmunkáját megzavarhatod és megijesztheted. Használat előtt és után ajánlatos lefertőtleníted, mivel nem tudhatod ki feküdt előtte rajta.

Használj törölközőt!

Mindenkinek természetesnek kellene lennie, hogy törölközőt használ. Mindenki izzad edzés közben, ezért te sem örülnél, ha egy ilyen padon kellene a gyakorlatot végezned. Ennek automatikusnak kell lennie, mit a reggeli fogmosásnak.

Fertőtleníts!

Saját és mások egészsége védelme érdekében fertőtlenítsd magad előtt és után használt gépeket, eszközöket! Legfőképpen, magad után!

Moss kezet edzés előtt és után!

Nem tudni hol jártál, így ne adjuk át a korokozókat másnak!

Betegen ne eddz!

Tiszteld meg magadat és másokat, hogy betegen nem jössz edzeni, mert te is rosszabbul lehetsz és megfertőzöd edzőtársaidat is. Nem ezen a pár napon, héten fog múlni az alakformálás vagy a „versenyforma”.

Mobiltelefont hagyd az öltözőben!

Ha a telefonodon éppen nem zenét hallgatsz, akkor nincs rá szükséged. Ennyi neked is jár, hogy ki tudj kapcsolni 1-1,5 órára. Hívások, e-mailek megvárnak.

Ne az egód dolgozzon!

Miután belépünk az edzőterembe, mind egyenlők vagyunk. Mindannyian igyekszünk jobb, egészségesebb és boldogabb emberek lenni. Ha valakinek segíteni szeretnél, akkor mondj valami motiválót. Például, „Jó edzést!”, hogy holnap is eljöjjön az edzőterembe.

Ezeknek a szabályoknak természetesnek kell lenniük.

Jó edzést mindenkinek!

Süle Szilvia

Személyi edző és rehabilitációs trainer