5+1 dolog ami segíthet az otthoni edzésben

SPEEDFIT | 2020.04.23 9:20

Amennyiben már úgy érzed, hogy a saját testsúlyos gyakorlatok nem jelentenek kihívást, vagy nem áll rendelkezésedre elég súly, akkor ezzel a néhány tippel tudod nehezíteni otthoni edzéseidet.
  1. Tarts rövidebb pihenőket. Például 45 másodperc munka, 15 másodperc pihenő. Vagy csinálj tabatát, ami 20 másodperc munka 10 másodperc pihenő, nyolcszor egymás után. Próbáld ki burpee-vel, guggolásból ugrással, magas térdemeléses futással vagy akár ugráló kötéllel.
  1. Legyenek hosszabb munkavégzések. Akár egy perces folyamatos munkavégzés. Például a saját testsúlyos guggolás nem egy megterhelő feladat, azonban egy perc után már eléggé ég a combod.
  1. Feladatokat lassan (erőt) vagy gyorsan (kardiót előtérbe helyezve) végezd. Aki már képes például 30-50 fekvőtámaszt egyben megcsinálni, az próbálja ki úgy, hogy belassítja a mozdulatot. Máris kevesebb fog menni. Esetleg gyorsítsd be, lökd el magad a földtől (pliometrikus fekvőtámasz), így sem lesz meg a korábbi darabszám.
  1. Kombinálj több gyakorlatot. Például burpee után csinálj egy helyből távolugrást, majd medvejárásban mássz vissza a kiinduló ponthoz. Természetesen ez is jóval fárasztóbb lesz, mintha sima burpee-ket csinálnál. (Mondjuk már magában is elég fárasztó…)
  1. Ne felejtsd el a hátizmaidat! A legtöbb otthoni edzéstervnek az a hibája, hogy figyelmen kívül hagyja a hátizmokat, mivel azokat nehezebb megdolgoztatni otthon. Ez azonban nagy hiba, hiszen home office-ban az ülőmunka káros hatásai felerősödnek, a rossz tartás kialakul, vagy tovább romlik. Ezért nagyon fontos, hogy dolgoztasd meg keményen hátizmaidat is. Ha van otthon TRX-ed, akkor szerencsés vagy, használd rendszeresen. Csinálj szűk, széles evezéseket és a W-t se felejtsd el. Amennyiben nincs TRX-ed, akkor használj kettlebellt, kézisúlyzót, gumiszalagot, jól megpakolt táskát vagy akár egy ásványvizes pakkot és csinálj evezéseket. Saját testsúlyoddal törzsemelést tudsz csinálni lapockazárással.

 +1 Végezetül ne felejts el hengerezni, mobilizálni. A mozgásszegényebb életmódnak köszönhetően izmaink is kötöttebbé válnak. Masszőrhöz nem lehet eljutni, így saját magadnak kell megoldani a lazítást. Használj egy hengert és masszírozd át izmaidat, vagy mobilizálj.

Remélem tudtam segíteni abban, hogy könnyebben átvészeld a karantén. Edzésterv vagy kérdés esetén keress engem vagy edzőinket nyugodtan! Állunk rendelkezésedre!

Kanczler Ádám

SPEEDFIT - Fitnesz Mindenkinek!