Tigrisjárás

SPEEDFIT | 2020.05.04 16:56

Az utánozó mozgások közé tartozik a tigrisjárás, mely egy saját testsúlyos gyakorlat, ahol a saját testsúly biztosítja a terheléshez szükséges súlyt.

Elengedhetetlen hozzá a core-stabilitás, mely egyszerűen megfogalmazva az a képesség, hogy a lábakat és a karokat úgy mozgassuk, hogy a gerinc vagy a medence nem végez kompenzációs mozgást. Lehetővé teszi, hogy az erő a talajtól a csípőn, a gerincen vagy a lapockát a mellkassal összekötő ízületen keresztül energiaszivárgás nélkül haladjon át. A törzserő magában foglalja a core, a csípő és a váll stabilitását is, illetve legfőképpen a testnek azt a képességét, hogy a talajról az erőt eljuttassa a végtagokhoz, miközben megtartja az előbb felsorolt területek stabilitását.

Jellemzői:

  • mindig mozgásláncokat dolgoztat
  • fejleszti a neuromuszkuláris kontrollt
  • természetes mozgásokhoz közeli
  • mindig a törzsizmokat használja
  • maximális mobilitást kíván az ízületektől
  • nincs eszközigénye
  • minimális a helyigénye
  • könnyen tervezhető edzések

Gyakorlat leírása

Kiinduló helyzet: térdelőtámasz, térdízület néhány centiméterre való megemelése.

A testhelyzet megtartásával ellentétes kar-láb előrehelyezésével haladás előre.

Törzsizmok aktiválása, ágyéki gerincszakasz végig párhuzamos a talajjal – aktív elongáció, csípő nem mozdul el, nincs rotáció a lumbális gerincszakaszon. Fej a gerincoszlop meghosszabbítása.

Csuklófájdalom esetén megpróbálhatod ökölbe zárt kézzel is.

Ha elsajátítottad a tigrisjárás gyakorlatot előre, akkor próbáld meg hátra fele is. Nagyobb igénybevételnek van kitéve a neuromuskuláris rendszer.

Kérdés esetén bátran fordulj edzőinkhez!

Süle Szilvia

Személyi edző és rehabilitációs trainer

SPEEDFIT - Fitnesz Mindenkinek!