Hyperextensor (hiperhajlító ) pad (11)

SPEEDFIT | 2012.10.30 13:51

Hyperextensor (hiperhajlító ) pad leírása

A gerincmerevítő, (hosszú ) hátizom első osztályú karbantartója. Ez az egyetlen olyan eszköz a teremben, amelynél ez az izom nem csak statikusan tart, hanem dolgozik is (geric problémákra: ferdülés, tünetmentes sérv...stb. esetében kellően megerősítve a gerincmerevítő izmot, átveszi a sérült gerinctől a terhelést, rugalmas tartást adva ) . Mellette a farizom, combhajlító és vádli is dolgozik. Ügyeljünk rá, hogy a talajszintig hajolva indítsuk a gyakorlatot, addig emelve a felsőtestet, míg egy vonalba kerül az alsótesttel. Tovább ne feszítsük, mert fokozhatja a deréktáji görbületet.

Ezt a gépet hívhatjuk akár a gerincoszlopot tartó hosszú hátizmok legjobb barátjának, hisz a gyakorlat során nemcsak tartja ezt, hanem mozog és dolgozik is. Ezáltal erősíti a gerincmerevítő izmokat és bármilyen gerincprobléma során átveszi a terhelést és rugalmas tartást ad. Mindez mellett a farizom, combhajlító és vádli is dolgozik.

Fontos, hogy a gyakorlatot a talajszintig hajolva indítsuk és addig emelve a felsőtestet, míg egy vonalba kerül az alsótesttel. Tovább ne feszítsük, mert fokozhatja a deréktáji görbületet. A lábak mindig legyenek nyújtva, feszesen. A padrész alatt található a lazító anya, melyet, ha kilazítunk, és kihúzunk, könnyen változtathatunk a magasság beállításán. Fontos, hogy ne a combok és ne a has legyen alátámasztva, hanem a csípőcsont felső része. Ezáltal a hajlítás könnyebb és kényelmesebb.

A gyakorlatot ne lendületből végezzük gyorsan, hanem inkább lassabban. Kezdetben kisebb ismétlésszámokat alkalmazzunk, mert az ember egyik legjobban elhanyagolt és ezáltal az egyik leggyengébb izomrésze. Mikor már könnyen végezzük ezt a gyakorlatot, vagy emelhetjük az ismétlésszámot, vagy fokozhatjuk az ellenállást (kézben tartva, vagy átölelve) kisebb tárcsákkal vagy kézi súlyzókkal.