Tények a csokoládéról

SPEEDFIT | 2018.12.02 17:20

Melyikünkkel nem fordult még elő, hogy kedvet kapott néhány kocka csokoládé elfogyasztásához? Sokaknak (főleg az éppen diétázóknak) ilyenkor óriási bűntudatuk van, mások könnyedebben megnyugtatják magukat azzal, hogy  az így bevitt kalóriákat ledolgozzák következő edzésükön.

A következő cikkben erről a témáról lesz szó bővebben Bögi Viktor a http://testformazo.com oldalról.

Csupán megközelítés és körülmények kérdése, hogy kinek van igaza, hiszen egy versenyre készülő sportoló, akinek időzítenie kell testtömegét is, ilyet nem engedhet meg magának. Mi, akik elsősorban egészségünkért és fittebb, feszesebb izmokért edzünk, bizonyosan nem fogunk nagy károkat elszenvedni a néha-néha (például heti egyszer- kétszer) elfogyasztott kis mennyiségtől.

Jöjjenek a tények!

Csokifüggőség
Vannak emberek,akik csokievés közben, illetve után nagy megnyugvást, békét éreznek. Ez betudható egyrészt a csokoládé magas cukortartalmának, másrészt boldogsághormon felszabadító hatásának. Ahogy a bevezetőben is említettem: ne vigyük túlzásba, de nyugodtan együnk egy keveset, ha megkívánjuk!

Étvágytalanság
Tény, hogy a csoki magas cukor-és zsírtartalma miatt egy rövid ideig elveszi az ember étvágyát. Mindig  egészséges és tápláló ételeket fogyasszunk elsőként, utána jöjjön az édesség, ha nagyon muszáj!

Kalóriák
A csoki igazi kalóriabomba: 100 gramm kalóriatartalma 500 kcal körül van. Hogy legyen némi viszonyítási alapunk, egy tábla csoki ledolgozásához 50 percet kell futnia egy 60 kg testtömegű hölgynek…
Kalóriatartalom szempontjából nincs különbség a tejcsoki és az étcsoki között.  A tejcsoki  több cukrot, míg az étcsoki több zsírt tartalmaz.

SPEEDFIT-Fitnesz Mindenkinek!
 
 
SPEEDFIT
Fitnesz és Szolárium Stúdió
Győr – Dunacenter
06/96 528-448