Természetes gyulladáscsökkentők!

SPEEDFIT | 2017.05.27 15:47

Az ízületi gyulladás során a mozgások nagyon limitáltak és fájdalmasak – így nemhogy a súlyzózás, hanem már a legegyszerűbb hétköznapi mozdulatok is nehézkessé vállnak. Mit lehet ilyenkor tenni amellett, hogy az edzésben átállsz a rehabilitációs jellegű gyakorlatokra és veszettül elkezded szedni gyulladáscsökkentőket? A legbölcsebb, ha az étkezéseden is módosítasz, hogy támogasd a gyógyulásod! Lássuk tehát a 10 legjobb gyulladáscsökkentő élelmiszert!

Általánosságban az ízületi gyulladásról!

Az emberi testben körülbelül 230 ízület van, különféle szabadság fokokkal és mozgásterjedelmekkel - így igazából elég nagy a valószínűsége, hogy előbb-utóbb valamelyikben kialakul egy kisebb-nagyobb gyulladás. Ennek a tünetei - a fájdalom mellett – az, hogy az ízület duzzadt, tapintásra melegebb, mint a környező területek.

Maga a gyulladás a szervezet saját védekező reakciója, amit valamilyen sejt-károsító behatás, vagy irritáció váltott ki. Ilyenkor ez néha csak pár napig, néha akár hetekig is eltart… de nem ritka, hogy súlyos esetekben egy életen át elhúzódó krónikus gyulladásos állapot is beállhat! Az oka többségében vagy akkut, hirtelen sérülés, vagy lehet akár tartós túlterhelés eredménye.

A gyulladás időbeli lefolyásában döntő szerepe lesz az anyagcserédnek! Emiatt nem meglepő, hogy a tápanyagok, a vitaminok és nyomelemek, antioxidánsok és a többi táplálkozással bevitt anyag mind befolyással lesz a gyulladás lefolyására.

Nézzük a TOP 10-es listát, amik segíthetnek a gyulladások minél gyorsabb leküzdésében:

  1. Lazac-különösen az Omega 3 zsírsav és réz tartalma miatt kiemelkedő.

  2. Vörösbor-antioxidáns hatása miatt a szabadgyök károk ellen véd.

  3. Szezámmag - magas réz tartalma miatt fontos.

  4. Zöld Tea - antioxidáns hatása miatt kerül említésre.

  5. Olíva olaj - "jó zsír", szintén Omega-3 tartalma miatt - főleg, ha antioxidánsokkal együtt fogyasztjuk kimagaslóan hatékony!

  6. Mogyoró és egyéb magvasak - náluk is az olajtartalmuk a döntő.

  7. Zöld levelű zöldségek - természetes gyulladáscsökkentőket tartalmaznak.

  8. Zab - az olyan szénhidrátok, amelyek a vércukor szintet stabilan tartják, azok nagyon hatékonyak a gyulladások leküzdésében.

  9. Gyömbér - erős gyulladáscsökkentő hatása miatt sokszor külsőleg is használják - a reszelt gyömbéres borogatást futó ismerőseim alkalmazzák rendszeresen.

  10. Ananász - leginkább a bromelain tartalma miatt.

Nagy Richárd- Személyi edző