Testedzés komplex módon

SPEEDFIT | 2017.05.25 12:16

Korunk emberének romló egészségi állapotáról rengeteg információ, adat olvasható és hallható a különböző fórumokon...

Szakemberek figyelmeztetnek a mozgásszegény életmód veszélyeire, a rossz táplálkozási szokások miatt kialakuló betegségekre, a felgyülemlett stressz okozta problémákra. Az önmagukra jobban odafigyelő és preventív szemlélettel rendelkező társaink tudják, hogy a „jó úton” való haladás egyik eleme – a racionális táplálkozás és a regenerálódás mellett- a rendszeres testedzés. Mint az élet minden területén, sajnos ezzel kapcsolatban is rengeteg a tévhit.

Nézzünk meg egy átlagos, fitnesz stúdióba látogató vendéget, aki napi 8-10 órában szellemi munkát végez! Hetente három alkalommal jár edzeni, és tréningjei során szinte kizárólagosan az edzőteremben található, legújabb fejlesztésű, az izomcsoportok izolált megdolgoztatására szolgáló gépeket használja. Nonszensz, hogy ezzel a jórészt ülve, a hát megtámasztásával végzett munkával éppen azokat az izmait - mély hátizmok, gerincmerevítők, hasfal, ágyéki terület -nem fejleszti, amelyek a mindennapokban is kevés terhelést kapnak.

Ezzel a módszerrel funkcionális értelemben nem válik edzetté, hiszen testét csak izomcsoportonként, és nem egységként kezeli, így pl. nem tud szabályosan, saját testsúllyal húzódzkodni, képtelen néhány függeszkedésben végrehajtott, nyújtott lábemelés végrehajtására, vagy akár 15 perc kitartó futásra, melyet 25 darab guggolásból zsámolyra felugrás követ.

Aki valóban edzett szeretne lenni, annak komplex módon kell használnia (a teljesség igénye nélkül) saját testsúlyát, súlyzókat, medicinlabdát, erősítő gumiszalagot, és igen, gépeket is - vagyis erejét, állóképességét, gyorsaságát, koordinációját, hajlékonyságát , rugalmasságát egyaránt fejlesztenie kell.

Írta: Bögi Viktor