Oldalemelő - vállizom gép

SPEEDFIT | 2016.05.28 8:14

Oldalemelő - vállizom gép

Az oldalemelő - vállizom gép elsődlegesen az oldalsó deltaizmokat, azaz a váll izmainak középső fejét dolgoztatja meg.

Az oldalemelést egykezes súlyzóval nehéz helyesen végrehajtani. Az oldalemelő-vállizom gép kiváló alternatíva lehet azok számára, akiknek ez kevésbé sikerül.

Használat:

  • Állítsd be a párnás karokat, a melltámaszt és az ülésmagasságot a testalkatodnak megfelelően.

  • Talpak stabilan a talajon helyezkedjenek el, a hát egyenes.

  • Támaszd a mellkasodat a melltámasznak.

  • Behajlított könyökkel, fog meg a fogantyúkat és mindkét kart egyszerre emeld fel oldalra vízszintes pozícióig.

  • Lassan kontrolláltan engedd le a súlyt.

Edzéstipp:

Tedd színesebbé az edzésed és végezz vetkőző sorozatokat!

A vetkőző- vagy más néven csökkenő sorozat azt jelenti, hogy szünet nélkül, egymás után, egyre csökkenő súllyal ugyan bukásig visszük végig a sorozatunkat, de ezáltal úgymond az „izombukáson túl” juttat és így nagyobb mennyiségű mikrosérülést okoz.

A vetkőző sorozatot az edzés végén érdemes alkalmazni, az utolsó sorozatoknál. 8-12 ismétlés után csökkentsd a terhelést kb. 20%-al és folytasd az ismétléseket pihenő beiktatása nélkül. Fontos, hogy az első 8-12-es ismétléshez már eleve olyan súlyt használj, amivel nem lennél képes több ismétlést végezni. A utolsó sorozatod ismétlésszáma annyi, amennyit meg bírsz csinálni. 3, max. 4 fokozat elegendő.

Ha kézi súlyokkal dolgozol készíts oda magadnak minden használni kívánt súlyzót, hogy ne a sorozatod közben kellejen keresgélned azokat.

A technikát használhatod alapgyakorlatoknál is, de ne helyettesíts vele minden sorozatot, hisz fontos, hogy kellően nagy súlyokat tudj használni.

A vetkőző sorozat alkalmazása némiképp megnöveli a pihenőidőt, mivel a regeneráció ideje megnő.

Hatása garantált. Maximális bedurranás, vérbőség a megdolgoztatott izomban! Emellett nem elhanyagolható, hogy serkeni a szervezet növekedési hormon kiválasztó hatását (leginkább alapgyakorlatoknál használva).

Tömegnövelési időszakban épp úgy ajánlott az alkalmazása, mint szálkásításnál; illetve lemaradt izomcsoport esetén is kiváló módszer! Mindemellett színesebbé teheted vele az edzésedet!

Megjegyzés: A biztonságos edzés, a prevenció a legfontosabb szempont, tehát ha nagy- ill. szabadsúlyokkal dolgozol szükséged lesz egy edzőtársra. Ha egyedül jössz edzeni, tapasztalatom szerint, a fitness teremben mindig megkérhetsz valakit, aki segítségedre lesz egy-egy sorozatnál. :)