Miért fontos Neked a magnézium?

SPEEDFIT | 2019.10.04 11:56

A magnézium a 4. leggyakrabban előforduló ásványi anyag a testben, melynek 90%-a a csontvázban foglal helyet. Mivel előállítására nem vagyunk képesek muszáj külső forrásból, táplálékunkból vagy táplálékkiegészítőkből hozzájuttatnunk szervezetünket, megfelelő működése érdekében.

A magnézium kiegészítők különböző formulákban érhetőek el, az egyik ezek közül a magnézium citrát.

Mire jó a magnézium (Mg) citrát?

Az első számú ok, amiért magnézium kiegészítőket használunk az az, hogy megfelelő szinten tartsuk ezt az esszenciális ásványi anyagot testünkben, elkerüljük a hiányából származó negatív hatàsokat, tüneteket.

Bármennyire is hihetetlen, a kutatások szerint a nyugati világ embereinek 2/3-a nem éri el a napi ajánlott magnézium bevitelt és folyamatosan egyre kevesebben közelítik meg az ajánlott mennyiséget.

Napjainkban a magnézium hiány az egyik, az uralkodó tápanyag hiányok között. Ennek okai a gyenge minőségű termőtalaj, bélfelszívódási zavarok, valamint az alacsony zöldség és gyümölcs fogyasztás.

Mi a Mg-citrát?

A magnézium citrát egy vény nélkül kapható magnézium készítmény, sóval és citromsavval kombinálva. Orvosi környezetben sós hashajtóként is ismert, mert hatékonyan enyhíti a székrekedést és tisztítja a beleket. Azonban, az alkalmi székrekedések kezelésén kívül a Mg-citrát mindennapi táplálékiegészítőként biztonságosan adagolható.

Miért jó a testnek?
A magnézium önmagában egy esszenciális, többfunkciós ásványi anyag mely több mint 300 enzimes reakcióban vesz részt testünkben, ilyen például a zsír-, fehérje- és nukleinsav szintézis, a neurológiai aktivitások, mint az izomösszehúzódások és ellazulások a szívtevékenység és a csontanyagcsere.

Az emberben található Mg 99 %-a csontokban, izmokban és a lágy szövetekben található. A fő oka a Mg citrát vagy egyéb magnézium formula használatának a szinten tartás.

A Mg hiánynak számos negatív tünetéről és hatásáról tudunk:

  • alvás zavar
  • fáradékonyság
  • izom fájdalmak és görcsök
  • fejfájás
  • ingerültség, feszültség
  • stressz

Mg pótlás ugyanakkor az említett tünetek megszüntetésén kívül számos előnnyel és pozitív hatással jár:

  • széklet tisztítása a belekből
  • puffadás enyhítése
  • izom- és idegfunkciók szabályozása
  • magasabb energiaszint / fáradtság megelőzése
  • csontok és a fogak egészségének támogatása
  • segít a normál vérnyomás, szívritmus és vércukorszint fenntartásában
  • az immunrendszer és az idegrendszer működésének támogatása
  • D vitamin felszívódásának segítése

Magnézium citrát ajánlott napi bevitele, táplálékkiegészítés céljából

Felnőtteknek legjobb éhgyomorra egy mennyiségben vagy több adagra szétosztani a nap folyamán:

19-30 éves korig

  • Férfiaknak - 400 mg/nap
  • Nőknek – 310 mg/nap
  • Várandós nőknek 50 évnél fiatalabb -350 mg/nap


30 év fölött

  • Férfiaknak – 420 mg/nap
  • Nőknek – 320 mg/nap
  • Várandós nőknek 50 évnél fiatalabb – 360 mg/nap

Gyerekeknek a napi ajánlott mennyiség 60 – 195 mg/nap kortól függően.

A Mg felszívódásának mértéke és biológiai hasznosulása eltérő lehet a Mg formulája szerint. A kutatásokból kiderül, hogy a folyadékban/vízben oldott típusok jobban felszívódnak a bélben, mint a kevésbé oldékony társaik.

A Mg citrát kiválóan oldódik vízben ezért nagyon jól hasznosul a testünkben.

Gallai Dávid
SPEEDFIT
Személyi Edző

Forrás: draxe.com