6 legjobb étel, ami fokozza az anyagcseréd

SPEEDFIT | 2019.11.04 8:19

Bizonyos ételek olyan tápanyagokat tartalmaznak, amelyek növelik a szervezet anyagcseréjét. A metabolizmus az a sebesség, amellyel a test kalóriát éget. Az anyagcsere-sebesség növelésével az emberek képesek lesznek lefogyni, csökkentve az elhízás és az ezzel kapcsolatos egészségügyi problémák kockázatát.

Nézzük meg, mely az a 6 anyagcserét felgyorsító étel!

Tojás

A tojás fehérjében gazdag és kiváló tulajdonsággal rendelkeznek az anyagcserének fokozására. Egy nagy, kemény főtt tojás 6,29 gramm fehérjét tartalmaz, így ideális választás azok számára, akik fel akarják gyorsítani az anyagcseréjüket.

A fehérje az egyik leghatékonyabb tápanyag az anyagcserének növeléséhez, mivel a testnek több energiát kell felhasználnia az emésztéshez, mint a zsírok vagy a szénhidrátok esetében. A tudósok ezt az energiafelhasználást az élelmiszer termikus hatásának (TEF), vagy az étrend által indukált termogenezisnek (DIT) nevezik.

Brokkoli

A brokkoli javíthatja az anyagcserét, mivel glükoraphanin nevű anyagot tartalmaz. A glükoraphanin hozzájárul az anyagcserének "újrahangolásához", csökkenti a vér zsírszintjét és az életkorral összefüggő betegségek kockázatát.

Sötét leveles zöldségfélék

A spenót, a kelkáposzta és más levélzöld zöldségek vastartalmuknak köszönhetően fokozzák az anyagcserét. Próbálj párosítani a leveles zöldekhez egy C-vitaminforrást- például citromot, paradicsomot vagy téli tököt -, hogy növelje a vas felszívódását!

Számos jó minőségű levélzöld magnéziumot is szolgáltat, amely támogatja az anyagcserét, és szerepet játszik a test több mint 300 folyamatában.

Lenmag

A lenmag fehérjét, vitaminokat és más kulcsfontosságú tápanyagokat tartalmaz. Javítja az anyagcsere folyamatokat, mert rostot, fehérjét és omega 3-zsírsavat tartalmaz. Antioxidáns tartalma védelmet nyújt és segíthet a következő betegségek kezelésében: ízületi gyulladás, autoimmun betegség, rák, szív-és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, neurológiai rendellenességek, csontritkulás.

A lenmagban található rost javítja a bél baktérium profilját. Ez a folyamat elősegíti a metabolikus egészséget és védelmet nyújthat az elhízás ellen.

Brazil dió

A brazil dió az egyik leggazdagabb szelénforrás, amely nélkülözhetetlen az anyagcseréhez, a szaporodáshoz és az immunrendszer működéséhez. Fehérjét és egészséges zsírokat is tartalmaz. A szelén különösen fontos a pajzsmirigynél, amely szabályozza az anyagcserét és számos létfontosságú hormont termel, javíthatja a koleszterinszintet. A brazil dió 68–91 mikrogramm szelént tartalmaz, ami meghaladja az ajánlott napi mennyiséget - 55 mikrogramm. Ezért csak mértékletesen!

Gyömbér

Gyömbér ételekhez adása növeli a testhőmérsékletet, az anyagcserét és segít az étvágy szabályozásában.

Egy kutatás rávilágított, hogy a fűszer hozzájárulhat a testtömeg és az éhgyomri glükózszint csökkentéséhez, miközben növeli a "jó" koleszterin (HDL) szintjét. A gyömbérnek gyulladás csökkentő tulajdonsága is van és segíthet csökkenteni a hányingert a terhesség alatt és a kemoterápiás kezelés után.

Az optimális eredmény elérése érdekében érdemes ezeket az ételeket rendszeresen fogyasztani.

A metabolikus egészséget javító életmód-változások között szerepel a megfelelő mennyiségű víz ivása, a megfelelő alvás és a testmozgás.

 

Készítette:

Süle Szilvia

Személyi edző és rehabilitációs trainer